Arbelwen Posted May 15, 2005 Share Posted May 15, 2005 Hej! Har använt Cubase SX i typ två veckor och har lyckats med att spela in både midi- och audiospår ända fram tills härom dagen. Midi fungerar fortfarande utmärkt men däremot audioinspelningarna blir helt tomma. Visst blir det spår, men det är ingenting i dem. Såvitt jag vet har jag inte ändrat så mycket i inställningarna, har även valt default på alla ställen jag kommit åt. Även i de projekt där jag tidigare spelat in audio vägrar nu Cubase helt att kännas vid någon inspelning. Är ju nybörjare och det skulle inte förvåna mig alls om det är nåt jättesimpelt, öppna mina ögon någon! TAck på förhand Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itzhak Posted May 15, 2005 Share Posted May 15, 2005 spåra signalvägen. det kan te.x. vara så att du valt fel input på det audiospår som du vill spela in på. sen skadar det inte att berätta vad du har för ljudkort, kolla så att du inte råkat kryssa i något olämpligt där. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arbelwen Posted May 15, 2005 Author Share Posted May 15, 2005 Det är nåt skumt med input som jag antagligen inte har förstått. När jag tittar efter (under In, på inspector) finns det inget att välja på. Endast Stereo In. Creative SoundBlaster PCI Måste kolla upp det där. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts