Jump to content
Annons

Låttextanalys av Sommarn kommer.


Recommended Posts

Jag har valt att analysera låten Sommarn kommer med Blixterz   

 

https://youtu.be/zWxfgvynry8

 

Låtskrivarna bakom låten är bröderna Marcus och Jesper Blixt. Dom är mest kända som medlemmar i dansbandet Blixterz. Marcus Blixt är född 95 och är basist, sångare och kapellmästare i bandet. Jesper Blixt är född 98 och är bandets gitarrist och sångare/kör. Han lägger bland annat sin sång i låtar som I´m ready och Pontiac Catalina.

 

Låten handlar om att sommarn kommer. Alla känslor som har med sommaren att göra och hur man ägnar sin tid i en bra sommar med lite rock´n´roll. Temat till texten är glädje över livet och handlar om när sommarn kommer tillbaka till oss.

 

Under andra versen blir låtens budskap tydligare:

´´Glöm allt kallt för ett halvår sen

Värmen kom allt blev skönt igen

Ta min hand och följ med mig ut

Dit där sommarn aldrig tar slut´´

 

Jag tycker det är en svängig låt som handlar om att sommarn kommer tillbaka och man har något att se fram emot. Med en bra förklaring att sommarn kommer.

 

Låten passar mest till dom som ser fram emot sommaren och till dom som har stor nytta av dansglädje som vill dansa samtidigt till en svängig låt till exempel mitt ute på dansbanan på grönlandsparken i Malung.

 

Google, Youtube och Lyricfind.

 

/William Hagström Berglöf

Redigerat av William Hagström Berglöf
stavfel
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...