Jump to content
Annons

Vad gör vi nu? Med Rekyhl


Recommended Posts

Hej på er.

Nu var det dags för en ny låt med Rekyhl (Vad gör vi nu?).

Har ni tid och lust så får ni gärna tycka till om mixen. Ballans i volym med alla instrument, EQ mm.

Ha de bäst /Toni C

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)
12 hours ago, Flizzaff said:

Sångljudet är grumligt. Resten är bra i mina öron. Basvolymen är hög men stör inte mig.

Hej Flizzaff.

Sången har jag medvetet drivit lite mer, för att tuffa till den (kan då upplevas som "grumlig". Basen däremot hör jag nu efter du sa det att den ligger lite fel i mixen. Jag kommer försöka sänka basfrekvensen 3db, då jag hör attt den blir lätt överdriven när vi spelar noten G.

Tack för din feedback 

Redigerat av toniced
Link to comment
Dela på andra sajter

On 3/7/2023 at 2:53 PM, slejnard said:

Låter bra! Påminner lite grann om Kent i harmonier vilket gillas. Även vibes från Lustans Lakejer. Skönt med sång på dialekt. Bra jobbat .

Tack Slejnard.

Jo det är en del som tycker det är lite Kent över oss. 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 3/11/2023 at 6:42 PM, Henric Svensson said:

Snygg ljudbild, bra låt! Nice med musik som spelas på riktigt! Gillar trumljudet, hade önskat något tydligare sång, lite svårt att uppfatta texten emellanåt!

Hej Henric.
Tack för att du tog dig tid att skriva. Jag har snappat upp det du och andra tycker om att sången är lite 'grötig" och slipat till den lite nu.

Tack ✌🏻

Link to comment
Dela på andra sajter

On 3/13/2023 at 1:03 PM, Jonatan Lundin said:

Får oxå Kent-vibbar. Bra låt!

Sången försvinner i refrängen. Jag skulle önska att hitaten höjs lite (hör den inte).

Hej Johan. Du har helt rätt. Jag ser att jag rört regeln på Highhaten och nu så är den med i bilden igen.

Kul att du också tycker det finns Kentvibbar 👍 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 hours ago, luddeandersson said:

Bra låt och bra mixat. Tycker att cymbalerna är lite vassa stundtals, eller kanske att de är för nära, särskilt den till vänster. 

Tack för kritiken Ludde. 
jag har nu bestämt att jag får nöja mig med denna låt. 
 

ha det fint👍🏻

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

(Nu hör jag bara en kanal. Det saknades en stereo-kanal redan då jag, ny, köpte mig denna laptop).

Jag vill höra texten tydligare men det kanske man gör om man har två kanaler i stereo.

Det låter bra så det blir en femma av fem i betyget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
12 hours ago, Flizzaff said:

(Nu hör jag bara en kanal. Det saknades en stereo-kanal redan då jag, ny, köpte mig denna laptop).

Jag vill höra texten tydligare men det kanske man gör om man har två kanaler i stereo.

Det låter bra så det blir en femma av fem i betyget.

Låten fungerar i mono. Men inte i stereo med bara en högtalare.

 

tack för att du tog dig tid att lyssna och tycka till 🙏🏻

Redigerat av toniced
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...