Jump to content
Annons

Ny låt "You Could Have Been My Love"


stesson

Recommended Posts

Hej, jag har laddat upp en nyskriven låt.

Vore tacksam för feedback och återkoppling på kompositionen.

Försökte göra nåt annorlunda i sista refrängen men vet inte om det passar in?

Mvh

Stefan

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Soft låt som sagt - bra balans tycker jag.

Inte riktigt min stil, men det lite för "platt" för min smak - dvs det händer för lite strukturellt och tonmässigt. Jag får lite svårt att hålla koncentrationen och lyssna igenom låten. Men allt stämmer och känns ok. 

 

//Krister

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja håller med. En soft o skön låt. Jag tycker sista refrängen funkar; den bryter av på ett bra sätt.

Det jag saknar är lite mer tryck i trummorna. Jag hör inte hihaten eller cymbaler, vilket jag tror är viktigt för att känna ett bättre flow. Trummisen kan kanske slå lite hårdare på virveln (öka velociteten)?

Sedan skulle jag prova att markera skillnaden mellan vers, brygga och refräng bättre, t ex med lite trum-fills mellan dem, så att de olika delarna hörs och skapar lite spänning.

Jag är en gammal avdankad hårdrockare, så detta med trummorna får man ta med en nypa salt...😁

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt.

Arret kunde varit lite bättre då vissa delar i lugna partier inte är riktigt genomtänkt.

Öva på ditt uttal. Tyvärr låter det lite för "Svengelska" Annars tycker jag du sjunger bra. Jobba lite mer med kompressor i sångljudet och dra ner reverbet.

Trumljudet passar inte till låten. man hör också tydligt att det är digitalt samplat ljud.

Val av trumkomp passar inte i refrängen, Det bör vara mer drivande typ heltakt.

Inspelningen över lag är ok.

Kämpa på och lägg ut en ny låt 👍

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...