Jump to content
Annons
  • 0

Svårt val av mikrofon


Thörnblom

Fråga

Tänkte gå all in och bygga ett rum i rummet. Och i det inre rummet tänkte jag bygga ytterligare ett rum, så jag så att säja får ett rum i rummet i rummet. Och i det innersta rummet, som nu enligt alla konstens regler ska vara 100% ljudisolerat, ska jag ställa in en gitarrförstärkare som jag konstruerat. Det är nämligen så att jag bor ganska nära Forsmarks kraftverk och en dag när jag var ute och gick med hunden i skogen så hittade jag en strömkabel i blåbärsriset som hade en otroligt stark elektricitet. Jag mätte upp den till ca 100 000 gigawatt. Jag lyckades tjuvkoppla den här kabeln så nu har jag oerhört potent el hemma, helt gratis. Nu är det så att den här gitarrförstärkaren som jag byggt, den utnyttjar kärnkraftverkets el så pass att den har en effekt på ungefär 80 000 watt. När jag krämar den på fullt får jag ett otroligt skönt sustain i min Gibson, och en ton som är helt magisk. Roffe Wikström släng dej i väggen! Nu är frågan bara, är det nån som har ett tips vilken mikrofon jag bör använda för att fånga detta nya sound jag skapat? Jag tror den måste tåla en ljudvolym på ca 25 000 db.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 svar på denna fråga

Recommended Posts

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...