Jump to content
Annons
  • 1

Ladda upp låt?


KÄK111 (oregistrerad)

Fråga

KÄK111 (oregistrerad)

Hejsan.

Jag undrar om någon här har något bra tips på hur man kan få ut sin musik på bästa sätt?

Jag har två låtar jag är väldigt nöjd med. Skall jag lägga upp dom på Spotify? Där kanske man har störst chans att nå ut till flest? Eller skall jag lägga upp på Youtube? Eller soundcloud?

 

Det hade ju varit väldigt trevlig om man kunde tjäna några kr på det också:) Har ju lagt ner väldigt mycket tid. Inte för att jag gör musik för att tjäna pengar utan det hade bara varit spännande:D

 

Jag läste något om distributör om man skall lägga upp på Spotify.

 

Är det någon vänlig själ som kunde hjälpa mig i rätt riktning?:)

Link to comment
Dela på andra sajter

2 svar på denna fråga

Recommended Posts

  • 0

Finns en uppsjö av olika aggregatorer som det heter med lite olika upplägg - själv använder jag mej av Distrokid!

Soundcloud använder jag också - när jag gjort en låt brukar jag ladda upp den där först, vill jag sedan ändra på någon detalj går det utmärkt att göra det där till skillnad från t ex Spotify som är oåterkalleligt! Går också att förvara privata projekt där!

När jag sedan känner att jag är nöjd, laddar jag upp den på Distrokid som sedan i sin tur skickar ut den till spotify och en massa andra musiktjänster ute i cyberrymden!

Att tjäna pengar är få förunnat - men det är kul med musik!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 0
KÄK111 (oregistrerad)

Tack för att du svarade! Jag kollade på distrokid men dom vill bara ha typ 200 kr om året medans andra kunde ta 300 per låt SAMT 40 kr I månaden. Så kändes lite skumt. Men jag får helt enkelt prova och se:) Men jag tror dig:) Jätte tacksam för att du tog dig tid och svara. Är lite osäker på vissa saker ibland. 

 

Musik är väldigt roligt!

 

Mvh C

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...