Jump to content
Annons

Vafaenskajagtro?


Recommended Posts

  

En synnerligen duktig musiker/låtmakare/gitarrist på SoundCloud; Neno, gav mig detta omdöme och jag blir inte  klok på om han är allvarlig. Jag har givetvis mejlat men vore tacksam om nån lyssnar och ger ett eget omdöme. 

Och lyssna på Neno! Han gör underbar musik.

 

Neno t Studio.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jaha du Flizzaff. Hank Williams är tydligen obekant trots att han av många country och folkmusiker och fans räknas som den störste. Död i baksätet på sin turnébil nyårsnatten 1952/53. Att han då var 29 år och bara spelat in 84 spår (de flesta av honom själv men INTE Crazy Heart) betyder att många i genren kan alla hans låtar. Om du hör  fler än tre ackord  i en av hans inspelningar har han inte komponerat den själv utan skivbolaget hade anlitat några Nashvilleproffs.

Eller också är det jag pairnord som använder "Axis of Evil-progressionen" bara för att jag tycker det är kul. Här ville jag dessutom modulera till ny tonart där originalet bara byter ackord inom tonarten men på ett sånt sätt att man egentligen inte uppfattar bytet av tonart.  Sen tröttnade jag på att hitta bra sekundära dominanter  och viskade in texten med munnen mot mikken för att inte väcka grannarna kl fyra på morgonen. Klippte sönder gitarrerna och tänkte nöjt: Det här låter ta mig faen inte som Hank Williams! Men hans låtar har spelats in i många olika genrer och spelas fortfarande in av jassare och rockare och givetvis av countryns små och stora stjärnor. 

Lemmy fick också bidra till mitt 4-chord adventure

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...