Jump to content
Annons

Gjorde våld på en klassiker.... vad tycks ?


NaezT

Recommended Posts

Annons

Bästa låten hos Pink Floyd är denna. (Resten är tråkig skit, i min smak). Här på det "synthiga" forumet behövs en hel del vanliga elgitarrer och akustiska med mera, så detta blueslika tas ju tacksamt emot. Okej att originalversionen här är 'förstörd' men du/ni spelar och sjunger bra och det är tacksamt med lite Blues här, som  sagt.

Redigerat av Flizzaff
Rättelse.
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra energi och känsla!

Jag gillar allmänt tryck i bottenpartiet, så kanske skulle låten må bra med lite med lite mer baskagge runt 50-150 Hz? Nu har jag lyssnat på mediokra hörlurar, så ta detta med en nypa salt. Vore oxå intressant med duplicerade gitarrer som panoreras t ex R45/L45, där en fasförskjuts ca 10-13 ms, så att gitarren inte slås med sången om samma utrymme.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack alla.

 

@Fidden - Det stämde , min footstomp har skjutits lite så det blev mer ryckigt än planerat. tack.

 

@Jonatan Lundin  Ska se vad jag kan göra med basen, det finns endast en footstomp som jag spelade in på trädäcket hemma i somras som ligger som "bastrumma" idag. Ska se om jag kan feta upp den lite. Samma sak med gitarren, det är en "cigarbox " gitarr som jag nog inte kan lägga dubbla stämmor av, men ev. kan man göra lite med tonen. 

Tanken är att det ska vara lite "trädgårdsinspelning" över det hela.... 

 

//K 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...