Jump to content
Annons

Ny låt


Atlas

Recommended Posts

Tjena. Skulle gärna behöv och vilja ha lite feedback på en låt jag jobbat på. Är inte klar men har kommit till en punkt där jag inte vet vad som kan förbättras längre så om ni med fräscha öron kan lyssna och skriva några ord vore det grymt. Ser verkligen fram emot kritik från er. Både på det som är bra men också på de som kan bli bättre:=)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tycker såhär.

 

Lead, blip blop ljudet ligger aningen högt jämfört med resten av ljuden, det svävar ovanför resten av produktionen. Ner kanske 3 dB? 

i introt så spelas en slinga, sen dubbar ett piano samma slinga, tycker pianot skall spela ackord istället, så det harmoniserar med arpeggiot. 
 

tycker produktionen låter aningen mono, hur har du det med alla ljud, vad ligger i mono och vad i stereo?

Hoppas det hjälper på ngt sätt. 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan sa cRiTza:

Jag tycker såhär.

 

Lead, blip blop ljudet ligger aningen högt jämfört med resten av ljuden, det svävar ovanför resten av produktionen. Ner kanske 3 dB? 

i introt så spelas en slinga, sen dubbar ett piano samma slinga, tycker pianot skall spela ackord istället, så det harmoniserar med arpeggiot. 
 

tycker produktionen låter aningen mono, hur har du det med alla ljud, vad ligger i mono och vad i stereo?

Hoppas det hjälper på ngt sätt. 

Förstår exakt vad du menar med leadet, också reflekterat över det och ska kolla och se ifall jag kan få till det bättre. Ska även också testa det där med pianot, inget ag provat så kan ju absolut vara värt att testa. Vad menar du med MONO och STEREO och hur vet man/kollar man det. Enda jag vet är att på vissa ljud har jag lagt en stereo enhancher på det instrumentet i mixern samt även en del ozone på så kanske kan vara det men vet inte ifall jag missuppfattar vad du syftar på:///

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Lite kommentarer - välj och vraka bland det du vill.

 

 

håller med om @cRiTza - Melodin är så tydlig att den kan gå ner lite i volym.

gillar när du plockar bort basen i 0:45 och när allt kommer tillbaka. Men du gör samma trick typ 4 ggr, det blir förutsägbart efter ett tag.

fina ljud, testa att panorera dem lite för att få en bredare stereobild. 

trummorna som kommer in vid 0:23 tycker jag är rätt brutala - sen försvinner de (nästan) resten av låten. Jag trodde att det skulle komma ett fett gitarrriff där första gången som jag hörde det. Vet inte om jag tycker det passar riktigt.....

Bra blandning av ljud och när de kommer in , det händer saker nästan hela tiden. kunde kanske varieras lite mer på slutet , de sista 3 rundorna är rätt lika... i mina 50 åriga öron i allafall.

 

Bra jobbat! 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker du skall försöka få dit lite sång - det är ju i grunden en av dom vanligaste pop ackords följderna borde inte vara så svårt att komma på en textslinga - blir lite mer låt av det då!

Annars låter det bra! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...