Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden (a k a Längstah) 2023


CHAE

Recommended Posts

Annons

Bryggt en halvliter kaffe och hällt i termos. Så jävla smart grej som jag kommit på, då kan man ta en kopp då och då.

Om man inte dricker upp allt på en gång såklart. Vilket jag gjort. Men lite extra disk har jag producerat. Alltid nåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan sa Fidden:

Kan se några missar här.

There you go!

1 timme sedan sa Fidden:

Bryggt en halvliter kaffe och hällt i termos. Så jävla smart grej som jag kommit på, då kan man ta en kopp då och då.

[…]

Helt otroligt; först skivat bröd och nu det här! Vad blir nästa grej; åka till månen?

1 timme sedan sa Dark Of Light:

Du är en riktig Katmandu.

Kpd?

Jesus… XD

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, lite filmkul här nu då;

1) Du får välja TVÅ av dina favoritfilmer som du får visa för någon.

Vilka väljer du?

Jag väljer Jaws och Gosford Park.

2) Du får välja att se tre filmer på IMAX plus en hel symfoniorkester som kör hela soundtracket live.

Jag väljer Jaws, Alien och Star Wars ep IV.

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan sa CHAE:

Okej, lite filmkul här nu då;

1) Du får välja TVÅ av dina favoritfilmer som du får visa för någon.

Vilka väljer du?

Jag väljer Jaws och Gosford Park.

2) Du får välja att se tre filmer på IMAX plus en hel symfoniorkester som kör hela soundtracket live.

Jag väljer Jaws, Alien och Star Wars ep IV.

Herregud. En omöjlig uppgift. Favvofilm är ofta en dagsforms fråga, men...

1. Pulp Fiction & Sierra Madres Skatt.

2. Interstellar, Justice League & Gladiator.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan sa Dark Of Light:

Helt klart. Är inne i en svart/vit filmperiod. Finns så mycket fantastiskt film material from them olden day's.

Kul!

Hörde någonstans att kidsen idag mer eller mindre avfärdar sv/v film med motiveringen att den är ”tråkig”😳

Bah! Dagens ungdomar😡

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, men de kan inte med just det svart/vita. De är ju vana vid allt det du nämnde ovan. Maximalt med extra allt. Ljud bakåt och brett med bild och visst fan är det häftigt. Utan det och en hel del explosioner = ingen bra film. Men det finns ju undantag.

Men tänk bara alla gamla skräckklassiker. The Mummy, Frankensteins Monster, Dracula, Den Osynliga Mannen, Dr Jekyll & Mr Hyde, mm, mm. För att inte tala om allt som Hitchcock krystade ur sig. Och bortsett från just skräck genren så finns det ju ohyggligt mycket annat bra som ovan nämnda Bogart filmer och gangsterfilmer t ex.

Eller kalla kriget filmer som t ex Den Tredje Mannen med Orson Welles som kan ses här på SVT Play, bara en sån sak! Helt enkelt bra skit, där storyn är de viktiga och inte hur många ton CGI trotyl som sprängs när en cykel välter.

Det ÄR en speciell känsla att se dem. Det ÄR ett annat tempo men ofta inte så dramatiskt mycket långsammare än det vi har idag. Ofta är storyn mer intrikat än numera när det genomsnittliga värdet på attention span hos folk har minskat i kvadrat. Kanske är det där skon klämmer. Folk orkar inte sätta sig i för detaljerade händelse kedjor. Enkelt, fort och vidare till nästa. Själv ser jag det närmast som själavård att tugga i mig någon krimfilm från 40-50 talet.

Sedan har vi ju 50 & 60-tals sci-fi rullar, ju sämre desto bättre 😁 Film kan vara så mycket om man öppnar horisonten lite.

Såg 2001 Space Odyssey igår. En seg rackare men det var nödvändigt för nu ser jag uppföljaren 2010 The Year We Make Contact.

Men allt det här är väldigt humörs beroende hos mig. Just nu är det lite sci-fi som original Star Trek. Imorgon kanske man ska se en modernare westernrulle eller något med Chaplin eller...

Link to comment
Dela på andra sajter

Sådär, då var dörrkarmarna målade också. Återstår att ta bort maskeringstejpen och se hur mycket som läckt igenom till väggen. 

Nu är det nog bara golvläggning kvar, plus lite fix med lister och sånt.

Gjorde det kanske i fel ordning, men det kunde ju ingen människa veta hur rosa en gammal vit färg kan se ut.

  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan sa Fidden:

Undrar hur det går för k9...

Mmm precis!

1 timme sedan sa Fidden:

Sådär, då var dörrkarmarna målade också. Återstår att ta bort maskeringstejpen och se hur mycket som läckt igenom till väggen. 

Nu är det nog bara golvläggning kvar, plus lite fix med lister och sånt.

Gjorde det kanske i fel ordning, men det kunde ju ingen människa veta hur rosa en gammal vit färg kan se ut.

You go, girl

53 minuter sedan sa slejnard:

Har haft lite kontakt med honom via Messenger för nåt tag sedan. Just då var det bra med honom 👍🏻

Hälsa vid tillfälle😍

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Näsorna på regeringen 2022 växer längre och längre vad det verkar. Styrs av SD och Sveriges oligarker (mammon) . Försöker hemlighålla folket och skriva nya lagar som inte är rumsrena. Usch och fy! Har inget emot pengar men ogillar orättvisor och att klyftor blir för stora mellan rik - medelklass - fattig. Elpriset för vissa är ju helt absurt. Nåja nu fick jag ventilera lite i dagens samhällsdebatt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...