Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden (a k a Längstah) 2023


CHAE

Recommended Posts

CHAE! Hwadh ska man tycka om det här, vi som har yrken som gör att vi träffar på pöbeln varje dagh?

Jaa. Jag vet, det är en tidningsartikel och bör läsas med ett viss filter, lite som löften om "Nu är ryssvintern här", "Elvis lever" eller "En artikel om vilket som helst kungahus".

Hur förbereder Ni er på avdelningarna mot denna kraken, om något alls? Inser att det är svårt eftersom man inte vet hur allvarlig denna nya variant på temat är.

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
1 timme sedan sa Dark Of Light:

CHAE! Hwadh ska man tycka om det här, vi som har yrken som gör att vi träffar på pöbeln varje dagh?

Jaa. Jag vet, det är en tidningsartikel och bör läsas med ett viss filter, lite som löften om "Nu är ryssvintern här", "Elvis lever" eller "En artikel om vilket som helst kungahus".

Hur förbereder Ni er på avdelningarna mot denna kraken, om något alls? Inser att det är svårt eftersom man inte vet hur allvarlig denna nya variant på temat är.

Jag skulle vilja påstå att vi inte förbereder oss nämnvärt; vi befinner oss redan mitt uppe i det och fortsätter på inslagen linje d v s att vi använder munskydd och barriärvård.

Sedan får vi väl se hur pass hårt den här nya varianten slår mot befolkningen.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan sa slejnard:

Motionerat lite på motionscykeln 

 

2 timmar sedan sa Dark Of Light:

playing-bagpipes-on-exercise-bike-exercise.gif.77953b5bc84c445592a48e692a1a2960.gif

Starka scener hos Slej.

Kanske ett projekt som går att återskapa på el Slej Experience (?)🤔

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan sa Dark Of Light:

USA, Riket (OK de hann inte riktigt men tanken räknas) och nu Brasilien. Är detta en trend på uppåtgående?

När jag var ung så brukade vänsterfolk säga nåt i stil med att kommunism är den optimala statsformen, det gäller bara att alla är överens om att de ska köra på det.

Nu verkar det ju som att det är samma sak med demokrati. Om den förlorande delen vägrar acceptera ett demokratiskt beslut är det ju helt hopplöst att få till ett fungerande samhälle. 

Man undrar ju lite vad som gått fel egentligen. Är det fortfarande sociala mediers algoritmer som trasslar till det i diverse skallar?

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Det Längstah Äventyret. På HyperNischad Underhållning™ (HNU).
Pilotavsnitt, DoL Får En Kompis.

Detta måste tillhöra bland det bästa jag någonsin sett. Vilken dramaturgi, vilka skådespelar insatser, vilket manus. Jag är speechless... Man sugs obevekligen in i äventyret och dialogen håller storyn levande. Det märks att manusförfattarna haft ett digert arbete men det har också gett resultat! Bara kulisserna (CGI?) och kläderna är av så imponerade kvalitet att... bara det alltså.

Klart sevärt, ett måste för medeltidsfantasten. Har förstått att Teh Slej Ägghsperiens äventyrsland fått licensen på äventyret och kommer inom kort att bygga attraktioner inspirerade av serien. Jag anar en storindustri. När kommer spelet? Spännande säger jag!

6/5 Lansar.

  • Haha 2
Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan sa slejnard:

Hade feber igår men är piggare nu. Jag stannar hemma och jobbar i hemmet och far till jobbet imorgon. Gig för pensionärer! 

Du "stannar i hemmet" är ju rätt praktiskt med tanke på gig för pensionärerna.

Krya påse & Kpd?

33 minuter sedan sa slejnard:

Hur är vädret där ni bor? Slutat snöa här och ska skotta lite. Traktorn har varit och röjt. 

Någon plusgrad. Liite snö ligger kvar med rent på vägarna. Slaskigt.

Kpd?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tidrapporterat och skickat om några klinfysbeställningar som fastnat.

Det är minst sagt fortfarande jul-stilltje i förvaltningsgruppen.

Det vore ju en idé att nischa nästa produktion mot mina kollegor. Lite som mordkommissionen, fast lite andra typer av draman. Nätverket är lite segt. Britt glömmer sitt lösenord. Integrationsplattformen behöver startas om.

I nästa avsnitt av Förvaltningsgruppen.

  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
1 timme sedan sa Fidden:

Har tidrapporterat och skickat om några klinfysbeställningar som fastnat.

Det är minst sagt fortfarande jul-stilltje i förvaltningsgruppen.

Det vore ju en idé att nischa nästa produktion mot mina kollegor. Lite som mordkommissionen, fast lite andra typer av draman. Nätverket är lite segt. Britt glömmer sitt lösenord. Integrationsplattformen behöver startas om.

I nästa avsnitt av Förvaltningsgruppen.

Jag skrattade så jag fick ont i magen…

Jag ser dig skriva manus till 90-talsradio typ ”Clownen luktar bensin” eller ”Cirkus Kiev”.

Btw, nu har du f e m YT-prenumeranter…

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Det känns ju lite skitnödigt att döpa den nya virusmutationen till ”Kraken”. Lite att kasta bensin på foliehattarnas eld som består i att coronaviruset tillverkades och spreds av illasinnad makt.

- RELEASE THE KRAKEN!

(Är det f ö inte DoL’s utrop när han träffar sin granne?)

Redigerat av CHAE
  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-01-07 at 21:05 sa Dark Of Light:

[…] Hur förbereder Ni er på avdelningarna mot denna kraken, om något alls? Inser att det är svårt eftersom man inte vet hur allvarlig denna nya variant på temat är.

Jag reviderar mitt tidigare svar till

”Vi sätter naturligtvis på oss våra mössor, tömmer tretton flaskor rom, greppar våra änterhakar, yxor och huggare samt utbrister

- Aaaargh ye mateys, let’s bring this beast of the seven seas doooown! AAAARGH!!!”

Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan sa CHAE:

Jag skrattade så jag fick ont i magen…

Jag ser dig skriva manus till 90-talsradio typ ”Clownen luktar bensin” eller ”Cirkus Kiev”.

Btw, nu har du f e m YT-prenumeranter…

Jävlar vad jag saknar 90-talsradio. Undrar hur Hans af Claes hade varit som chef för förvaltningsgruppen.

Tjitt, en hel hand prenumeranter! Får se om jag vågar mig på att göra mina videos publika nån gång, behöver nog öka upp mitt eget engagemang några hekton så jag inte låter lika mycket som en frånskild pappa på antidepressiva. Och så måste jag lära mig säga "Tumma upp och prenumerera" på ett unikt och käckt sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen är det även ett sätt att försöka hålla igång talet. Upplever att jag har börjat sluddra mer och tappa bort ord och grejer, vilket gör att jag håller käften ännu mer än tidigare. Tror grunden till det hela är att man satt så mycket själv under pandemin, kunde ju gå dagar mellan man sa ett ord ens... så jag får försöka boosta igång det på något sätt. Detta kändes lite halvkul ändå. Lätt att klippa bort det värsta sluddret och ordsökarpauserna också.

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa Fidden:

Jävlar vad jag saknar 90-talsradio. Undrar hur Hans af Claes hade varit som chef för förvaltningsgruppen.

Tjitt, en hel hand prenumeranter! Får se om jag vågar mig på att göra mina videos publika nån gång, behöver nog öka upp mitt eget engagemang några hekton så jag inte låter lika mycket som en frånskild pappa på antidepressiva. Och så måste jag lära mig säga "Tumma upp och prenumerera" på ett unikt och käckt sätt.

Like, comment, subscribe!!

1 timme sedan sa Fidden:

Sen är det även ett sätt att försöka hålla igång talet. Upplever att jag har börjat sluddra mer och tappa bort ord och grejer, vilket gör att jag håller käften ännu mer än tidigare. Tror grunden till det hela är att man satt så mycket själv under pandemin, kunde ju gå dagar mellan man sa ett ord ens... så jag får försöka boosta igång det på något sätt. Detta kändes lite halvkul ändå. Lätt att klippa bort det värsta sluddret och ordsökarpauserna också.

Fidden goes ASMR!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...