Jump to content
Annons

låten Juni Med Rekyhl


toniced

Recommended Posts

Annons
On 12/21/2022 at 10:10 AM, mixamannen said:

Kören sticker iväg lite och stör till vänster, den bör automatiseras lite för att inte störa leaden. Timingen är sladdrig på en del grejor, men det kanske ska vara så. 😁. Jag gillar rösten men inte autotunen på den. För mycket autotune på vers 2! Sången är dock tydlig och mixen överlag rätt bra. Gillar att sångaren inte sjunger på rikssvenska. 

Mixen överlag, balansen och så vidare funkar rätt bra. Den kommer nog att låta rätt bra överallt. Möjligtvis tar trummorna över för mycket, men inget fel med en stadig grund att stå på. Har trummisen mixat förresten? 😇

Tusen tack för din utförliga kritik Mixamannen. Jag tar det med mig och ser vad jag kan fixa.

Allt är mitt fel med mixen.Trummisen jobbade med Musikhjälpen, så han var inte närvarande 🙂

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 12/21/2022 at 12:58 PM, slejnard said:

Bra röst!

Mastern känns lite dov. Har lite svårt höra texten. Speciellt på verserna. Försök ge den bättre plats i micken. Upp nån dB. Annars en skön lugn melankolisk låt. Snygga gitarrslingor.

Hej slejnard. Tack för din återkoppling. Jag har lyssnat på en del olika källor. med vissa hörlurar kan jag uppleva det lite som du sagt. Men om jag går upp lite i DB så är det för starkt i andra högtalare. 

Mixen har jag låtit vara lite "skitig" för att få med lite av dynamiken så det inte blir för polerat. Det är inte lätt ju 🙂

Men tack för att du tog dig tid att hjälpa till. Det uppskattar jag verkligen.

 

Redigerat av toniced
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo texten blir lite svår att höra, men jag tror att det beror på att så många instrument ligger och tävlar om samma frekvenser så att den dränks lite därför. Tror att du bör se över EQ i detta fall. Många av instrumenten ligger i högre eller mellersta mellanregistret. Försök att få basens EQ mera baserat på just basfrekvenser och få andra instrument att få mera plats i det låga mellanregistret i stället. Känns som att du har hittat många sköna ljud på enskilda instrumenten men att det tyvärr inte får hela mixen att sitta. Det kan kännas knasigt att förstöra bra grundljud för att få till en helhet i mixen, men det är värt det. 

Gillar låten och arret dock, har nog inte så mycket att säga om det. Gillar det lite skitiga ljudet med. Känns organiskt och äkta, i mina öron. 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 12/23/2022 at 12:47 AM, -k9- said:

Jo texten blir lite svår att höra, men jag tror att det beror på att så många instrument ligger och tävlar om samma frekvenser så att den dränks lite därför. Tror att du bör se över EQ i detta fall. Många av instrumenten ligger i högre eller mellersta mellanregistret. Försök att få basens EQ mera baserat på just basfrekvenser och få andra instrument att få mera plats i det låga mellanregistret i stället. Känns som att du har hittat många sköna ljud på enskilda instrumenten men att det tyvärr inte får hela mixen att sitta. Det kan kännas knasigt att förstöra bra grundljud för att få till en helhet i mixen, men det är värt det. 

Gillar låten och arret dock, har nog inte så mycket att säga om det. Gillar det lite skitiga ljudet med. Känns organiskt och äkta, i mina öron. 

Hej k9

hela låtens mix bygger på hur vi spelade in trummorna. Och det har inte gjort det lättare med mixen. 
nästa låt kommer vara lie lättare att mixa. 
jag håller med dig av det du säger och tackar så mycket för din analys. 
🙏🏻

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Skönt att här höra en låt som inte är sönder-synthad! Jo sången är något grumlig. Jag gillar trumsoundet helskarpt. Med tydligare sång skulle du få en femma i betyg men nu har jag "bara" en fyra att delge. Schysst jobbat!! Jag vill höra mer från dig.

Redigerat av Flizzaff
Glömde.
Link to comment
Dela på andra sajter

On 1/6/2023 at 1:07 PM, Flizzaff said:

Skönt att här höra en låt som inte är sönder-synthad! Jo sången är något grumlig. Jag gillar trumsoundet helskarpt. Med tydligare sång skulle du få en femma i betyg men nu har jag "bara" en fyra att delge. Schysst jobbat!! Jag vill höra mer från dig.

Tack för att du tog tid att reflektera. 
jo det kommer mer med Rekyhl allteftersom. 
Vi kommer släppa lite singlar i framtiden. 
 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...