Jump to content
Annons

Släppt två singlar


Recommended Posts

Hej alla läsare,

Har släppt två låtar och vill gärna höra vad ni tycker om dessa och om det är något som skulle kunna förbättras. Tycker själv att de låter väldigt bra men ljudkvalitén skulle kunna vara bättre om man var proffs på att mixa/mastra. Hoppas ni gillar låtarna och kom gärna med låtkritik.

Pegi Diori - Move

Pegi Diori - Deep in trouble

Från er kära,

Pegi Diori

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det går väl att säga vad man tycker oavsett om det är släppt eller inte. Räknade inte med dessa hårda men säkert sanningsenliga ord från dig mixamannen. Jag vill precis som alla andra musiker utvecklas och är tacksam för din kritik. Får bjuda dig på bärs när man har slagit igenom. 😊 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ville först och främst få feedback på mina låtar eftersom jag fortfarande är i noob-stadiet. Sen är det bra att marknadsföra sig själv och nå ut till så många som möjligt med sin musik. Hittade faktiskt inte någon annan passande kategori att posta i. Att man sedan träffar på ett forumgestapo som du är en annan femma. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med mixamannen, du har läpp hissmusik innan konstruktiv kritik inkom, dvs du ansåg låtarna vara färdig. I följande dialog pratar du royalties som verkar vara dig mer angelägen än din musik. Min rekommendation : tillbaks till instrumenten, välj något du vill/bara måste berätta och lägg gärna till nån som sjunger, så slipper du vara en av dem som är känt för att göra Bmusic.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Mixamannen är en hårding vilket jag är tacksam för. Varje dag laddas 100.000 låtar upp på streamingsajter. Säkert laddas musik upp som är bra/viktig/häftig/originell/spontan/genomarbetad men sannolikt försvinner den i den ogripbara mängden av över 36 miljoner låtar per år.

Den som tycker den egna musiken är bra/viktig/häftig/originell/spontan/genomarbetad

har antingen hållt på med musik länge av kärlek till musik och känner igen god kvalitet eller

har precis börjat och är full av sig själv och inte mycket mer. 

Vad gäller "Move" så är du den tredje nybörjaren jag hört på kort tid som spelar melodislingan med flöjtsynth högt uppe i diskantregistret. Varför? En riktig flöjt eller en koloratursopran kan väl härja där (i klassisk musik) men dom flesta lyssnare vill ha melodin i "samtalsregistret". Inte i "tjutregistret". 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Första låten låter som ett komp som saknar sång. In med bra sång vet jag. Jag gillar inte att pianot "fadear" eller hur jag ska uttrycka det: (jobbig tremoloeffekt på pianot).

Andra låten: Det fattas något; sång möjligen.

Jag är benägen att ge en trea i betyg för båda låtar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...