Jump to content
Annons

ny version


Atlas

Recommended Posts

Annons

Bra ljud i mina lurar. Jag saknar sång till låten som inte riktigt håller som helt instrumental. Vissa instrumentalpartier är visserligen hållbara. Jag kan inte förklara men det är några partier som är för ryckiga; verkar onaturliga. Bortsopa gärna ryckigheten där. Jo! rycket börjar på 2,04 och återkommer sen en gång till senare i låten. Kan inte förklara bättre och jag sätter en 4 i betyg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Antar att Flizzaff med det ryckiga menar den  den synthen som rycker. Typ diiiiiii-di-di-di-diii.

Jag har absolut inga problem med den, men den kanske kunde göras tydligare. Nu smälter den in och grötar kanske till det lite. Men en smak sak.

Däremot tycker jag första minuten med trummor är helt onödig, blir som ett intro, sedan kommer ett intro till. Likadant trummorna på slutet behöver inte vara så långt. Ja jag antar att du försöker knyta ihop låten.Men det är ju ett konstnärligt val du gjort, men personligen tror jag att om jag letade låter på tex spotify hade jag aldrig tagit mig förbi första minuten och fram till där det bra börjar. Jag hade bytt låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-12-03 at 02:13 sa Flizzaff:

Bra ljud i mina lurar. Jag saknar sång till låten som inte riktigt håller som helt instrumental. Vissa instrumentalpartier är visserligen hållbara. Jag kan inte förklara men det är några partier som är för ryckiga; verkar onaturliga. Bortsopa gärna ryckigheten där. Jo! rycket börjar på 2,04 och återkommer sen en gång till senare i låten. Kan inte förklara bättre och jag sätter en 4 i betyg.

Nice att det är bra ljud. Ja asså jag tycker också egentligen att låten behöver vocals men sjukt svårt att antingen hitta någon som kan sjunga eller några passande vocals ute på nätet... Gillar verkligen din feedback men jag gillar verkligen det där ryckiga men kanske kan försöka göra det bättre. 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-12-03 at 16:30 sa frithiof:

Antar att Flizzaff med det ryckiga menar den  den synthen som rycker. Typ diiiiiii-di-di-di-diii.

Jag har absolut inga problem med den, men den kanske kunde göras tydligare. Nu smälter den in och grötar kanske till det lite. Men en smak sak.

Däremot tycker jag första minuten med trummor är helt onödig, blir som ett intro, sedan kommer ett intro till. Likadant trummorna på slutet behöver inte vara så långt. Ja jag antar att du försöker knyta ihop låten.Men det är ju ett konstnärligt val du gjort, men personligen tror jag att om jag letade låter på tex spotify hade jag aldrig tagit mig förbi första minuten och fram till där det bra börjar. Jag hade bytt låt.

Hej, japp. Förstår vart du vill komma med syth-effekten. Tycker dock i mina öron att den är jävligt fet haha. Ja asså varför jag lagt första minuten trummor är för att detta är en extended version så det enkelt ska gå och mixa in låtar när man spelar de live. Därav det långa outrot också. Men du har helt rätt i att man ofta trycker förbi sånna låtar så ska absolut skära ner på introt och outrot i en radio-version. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...