Jump to content
Annons

Behöver feedback på en skiss


Noa

Recommended Posts

Annons
1 timme sedan sa Noa:

Hej! gjorde denna precis. Inte helt 100 på ljuden eller mixingen men skulle behöva lite feedback på hur den skulle kunna bli bättre.

 

Tack på förhand!

Som grund håller den väldigt bra tycker jag. Men testa att filtrera pianot i introt så det smyger sig fram. Sen sänka volymen på leadet. Testa också att använda mer pads etc för den där fylligare känslan och även mer ljud så allt blir mer ihophängande. 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan sa Anatta:

Som grund håller den väldigt bra tycker jag. Men testa att filtrera pianot i introt så det smyger sig fram. Sen sänka volymen på leadet. Testa också att använda mer pads etc för den där fylligare känslan och även mer ljud så allt blir mer ihophängande. 

Ska definitivt göra det med pianot, Tack! Och som du säger behövs fyllas ut med, tycker du mixingen funkar eller något som behövs ändras? 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan sa Noa:

Ska definitivt göra det med pianot, Tack! Och som du säger behövs fyllas ut med, tycker du mixingen funkar eller något som behövs ändras? 

Nja asså det låter absolut inte dåligt. däremot en del frekvenser som krockar, dels i leadet är det i mina hörlurar väldigt moddigt så ta bort en del low och även mid frekvenser där. Öven i pianot men inte så värst mkt. Sen försök hitta topparna och skär ner på de . 

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...