Jump to content
Annons

Feedback på trummix


Recommended Posts

Annons

Kommer här. Som du hör är bastrumman överrepresenterad. Jag hade lite kompression på vid inspelningen som jag förstås inte kan ta bort, men i övrigt är inspelningen "ren". Bifogar också en bild på set up:en. Tror dock att jag hade OH-micken lägre vid inspelningen, men det gjorde ingen större skillnad vad bastrumman beträffar.

/Hans

Set up.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Ljudexemplet på oh låter märkligt att kicken skulle låta så. Är du säker på att du routat rätt i ditt daw? För skojs skull. Koppla ur alla kablar utom den till oh micken så du är säker på att det bara är den som kan bli inspelad. 

Redigerat av Anders F
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan sa Hans Carlsten:

Nej, jag upptäckte tidigare idag att jag routat fel och lyckats spela in bastrumman på två olika spår varav det ena kallas OH. Det finns alltså ingen OH i mixen. My bad. Jag beklagar att ni lagt energi på mina misstag. 

Bra du löste det och absolut inget att beklaga dig för. Ingen fara. Bara påt igen tills du blir nöjd. 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan vara ganska bra att få med så mycket klubba med om det går att mixa in den snyggare i slutänden. Lägger man den lågt mixat så kan de ge lite mera attack till baskaggen med. 

Har du low cut/ high pass på micken, ljudkortet eller i mjukvara så kan du du testa att så på den om det fortfarande läker för mycket basklubba när du spelar in. Bara för att siolera själva klubban och använda det ljudet i mixen. 

 

 

Redigerat av -k9-
  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...