Jump to content
Annons

Mikrofonsnack, tips, vad har ni jobbat med/vad är era rekommendationer?


kriLdaChrixt

Recommended Posts

Tjenare! Ny till detta forum så ska bli intressant att ta del av allt.

 

Kommer flytta in i en ny studio nästa år då jag just nu hyr ett värmegarage vilket har funkat ögonväckande bra men det har uppenbarligen sina nackdelar. Har lagt upp en plan för akustikbehandling så (förhoppningsvis) kommer inte akustiken vara ett problem.

Nu till min fråga. Jag ska göra en större investering i en mikrofon. Prislappen får ligga max på 10 000 kr. Funderar på en Warm Audio WA-87 R2 eller en AKG C414 XLII. Några intressanta tub-micar jag har kikat på också är Lauten Audio LA-320 och Avantone CV12. 

 

Min nuvarande setup: Aston Origin - Fethead Phantom - GOA pre 73 jr - SSL 2 ljudkort och in till DAW. Kom med era bäst tips!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
On 2022-11-07 at 19:22 sa Niclasgustafsson:

Ligger en Townsend l22 på blocket för 10k som jag hade velat köpa… kan va den trevligaste micken på marknaden för den mindre studion. 

Hört mycket gott om den, verkar va schyssta emuleringar på den. Är inne på Austrian Audio OC18 nu dock älskar hur den låter och bra pris

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...