Jump to content
Annons

Gubbtrummis söker projekt


Fredde74

Recommended Posts

Annons
2 timmar sedan sa Fredde74:

 

 

19 timmar sedan sa Fredde74:

Hej meddelande till dig nedan, nybörjare här😄

Gick inte att skicka meddelande. Får svara här ist...

Du verkar gilla liknande musik som mig.

Kör mest thrash, gammal hårdrock, black metal.

Har kört lite covers själv med EzDrummer som hjälp, men börjat tröttna på att inte ha livetrummis.🙄 Hitta lite komp mitt i skapandet och ha lite mer kul.

Finns ju också program så man kan lita lira ihop på distans👍

Vore kul med cover tills en början å känna in varandra eller skicka lite filer sins emellan. Har studier och praktik /APL som kommer. Men kommer nog hinna med lite. Har lite riff inspelade lite här och där..

Någon musikstil du VÄGRAR spela?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan sa vayzeria:

 

Gick inte att skicka meddelande. Får svara här ist...

Du verkar gilla liknande musik som mig.

Kör mest thrash, gammal hårdrock, black metal.

Har kört lite covers själv med EzDrummer som hjälp, men börjat tröttna på att inte ha livetrummis.🙄 Hitta lite komp mitt i skapandet och ha lite mer kul.

Finns ju också program så man kan lita lira ihop på distans👍

Vore kul med cover tills en början å känna in varandra eller skicka lite filer sins emellan. Har studier och praktik /APL som kommer. Men kommer nog hinna med lite. Har lite riff inspelade lite här och där..

Någon musikstil du VÄGRAR spela?

Halloj, kul.

Det enda jag inte är intresserad av är sån där gangsterhiphop/dansbandslåtar. Utan isåfall hellre en rak rocklåt.

Mvh Fredde

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan sa Fredde74:

Halloj, kul.

Det enda jag inte är intresserad av är sån där gangsterhiphop/dansbandslåtar. Utan isåfall hellre en rak rocklåt.

Mvh Fredde

 

Samma här. Orkar inte "pekfingermusik" 🙄😆

Några idéer på lager ?

Inspiration av band/musiker?

Vilken kategori känner du dig mest hemma att lira i ?

/Putte 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan sa vayzeria:

Samma här. Orkar inte "pekfingermusik" 🙄😆

Några idéer på lager ?

Inspiration av band/musiker?

Vilken kategori känner du dig mest hemma att lira i ?

/Putte 

 

Svår fråga faktiskt, jag gillar rätt mycket olika stilar, ibland vill man ju bara ösa på till Motörhead, ibland kan det kännas kul med mer tekniskt försöka spela till Allan Holdsworth eller nåt funkigt. Jag försöker lära mig bättre snabbare bastrumspel och tycker att Death human är en riktigt bra platta. Jag får mycket inspiration från Virgil Donati mfl. Tycker att det är kul att experimentera mycket också med stråkmusik, det är kul att bara slänga sig in i nånting och bara fantisera vilt, antingen blir det bara skit eller nåt nytt som kan låta rätt coolt.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan sa Fredde74:

Svår fråga faktiskt, jag gillar rätt mycket olika stilar, ibland vill man ju bara ösa på till Motörhead, ibland kan det kännas kul med mer tekniskt försöka spela till Allan Holdsworth eller nåt funkigt. Jag försöker lära mig bättre snabbare bastrumspel och tycker att Death human är en riktigt bra platta. Jag får mycket inspiration från Virgil Donati mfl. Tycker att det är kul att experimentera mycket också med stråkmusik, det är kul att bara slänga sig in i nånting och bara fantisera vilt, antingen blir det bara skit eller nåt nytt som kan låta rätt coolt.

Låter som jag har lite att lyssna in mig på .

Experimentera låter bra! Få lite olika saker att funka låter som jazz ungefär.

Stråkar och symfoniorkester låter kul. Gillar sånt med. Fantasi och bara ryckas med i skapandet blir oftast intressant och många nya intryck att inspireras av 👍

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...