Jump to content
Annons
  • 0

Hörlurar för mixing


HBaeck

Fråga

Letar nya hörlurar främst för musikproduktion och mixing. Spelar aldrig in instrument eller så utan kör allt digitalt. 

Har använt Sennheiser hd280 i några år men vill nu testa något nytt.

Så neutrala som det går helst. 

Prisklass 2500 och neråt.

Jag har kikat och läst om Beyerdynamic dt770 och dt990 men har förstått att de är ganska ljusa, de höga frekvenserna. Men kanske inget som bör vara en avgörande faktor..? De verkar populära dock. 

Focal listen professional fångade mitt intresse också. 

Min nivå på musik är inte alls professionell men jag mixar så gott som uteslutet i hörlurar och vill därför ha några avsedda för just det. 

Open back eller inte?...Det är också en fråga som verkar skilja en del människor. 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 svar på denna fråga

Recommended Posts

  • 0
10 timmar sedan sa mixamannen:

Apples in ear lurar funkar jävligt bra för mig....air pods2, allt funkar liksom direkt. Har inte testat senare varianter men ska nog göra det. Jag har Beyer och Mackielurar men det funkar hur bra som helst med apples.

OK. Nä jag vill ha ordentliga over ear lurar 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 0
30 minuter sedan sa slejnard:

Jag har Beyerdynamic dt770 och är nöjd. Bra inspelningslur dessutom. Kompletterar med monitorer. 

Jag har inga super monitorer så jag måste mixa så gott som hela tiden med lurar. Väldigt sugen på Beyer också..😅 Men inte lika neutrala som till exempel Sennheiser hd280 kanske..?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0
pme (oregistrerad)

Öppna är lättare att få låta bra och fungerar därför bra för mixning. Men de fungerar då inte alls bra för tracking.  Och ljudkvalitet är inte heller det enda som måste fungera, det är lika viktigt att lurarna sitter bra så man kan sitta med dem i timmar. Av den anledningen så tycker jag att hd280 inte alls passar (mig!).

DTxx0 är bekväma men även de blir varma.  Har man glasögon så behöver lurarna fungera med dessa också.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0
3 timmar sedan sa pme:

Öppna är lättare att få låta bra och fungerar därför bra för mixning. Men de fungerar då inte alls bra för tracking.  Och ljudkvalitet är inte heller det enda som måste fungera, det är lika viktigt att lurarna sitter bra så man kan sitta med dem i timmar. Av den anledningen så tycker jag att hd280 inte alls passar (mig!).

DTxx0 är bekväma men även de blir varma.  Har man glasögon så behöver lurarna fungera med dessa också.

Tror jag bestämt mig för slutna lurar. Eftersom jag även då proddar med lurar så blir det nog bäst så. 

Hd280 är inte så bekväma i längden nej. 

Lutar just nu åt Dt770 pro x eller Focal listen professional 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...