Jump to content
Annons

Nytt album The Gunslinger


slejnard

Recommended Posts

Hej!

Nytt album med 8 låtar jag jobbat på med under pandemin efter bästa förmåga. En blandning av rock, funk med inslag av musikal och jazz. Länkar till Spotify men finns även på Youtube, SoundCloud mm. Ge gärna feedback på vad ni tycker är bra eller dåligt som jag kan ta med mig 🎸

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
2 timmar sedan sa punkrockdude:

Jag önskar att jag vore lika driven som dig, Slejnard. Nu för tiden tittar jag på gitarren och tänker att jag vill så gärna spela men jag går inte över till den och plockar upp den.

Lätt att tro jag är driven hela tiden men brukar faktiskt ha en rejält tilltagen paus från mitten av maj till slutet av september då jag bara repar lite med band och trubadurar med sambon. Sommartiden ägnas istället åt fiske, naturen och campingliv. Kanske är det som håller ångan uppe och skapar inspiration? Blir så sugen att skapa igen när hösten och mörkret kommer. Finns inte så mycket annat att göra här uppe i norr vintertid (förutom att skotta snö ️).
 

Hoppas du hittar din inspiration igen! Svårt med svackor och det gäller att avsätta tid. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter fint som snus detta, på det stora hela. En musikalisk röd tråd går genom hela "skivan". Man känner igen sig och det känns nästan lite hemtrevligt på något sätt, men det kommer lite spännande överraskningar som gör sitt för att hålla intresset uppe.

Jag har dock några problem med hur det låter. Det första är engelskan. Det låter ganska svengelskt. Jag vet inte om det beror bara på uttalet, eller om en och annan banalitet i texterna bidrar.

Det andra är pitchigheten. Det är ett problem som brukade vara mer försvarbart när pitchkorrigering lät skit. Det är ett tråkigt jobb, men jag tror att det skulle kunna ge en del att mildra den lätt uppåtgående pitchdriften som jag tycker mig höra i många toner. Glissandot (ellervaddetheter) lämnar du naturligtvis intakt, det är ett viktigt karaktärsdrag i din röst. 

Kombinationen av ovan ger materialet en gnutta amatörmässig klang, vilket känns lite onödigt. Visst, att låta trovärdig på engelska är inte lätt, men det går... Har jag hört.

Slutligen, lite otajta partier som ju beror på att det är levande instrument det handlar om. Reagerar på det, men har egentligen inga problem med det. Det tenderar dock att förstärka det jag nämnde i tidigare punkt, men är absolut inte avgörande.

En mycket trevlig lyssning bjöd du på hur som helst, och det tackar jag för 👍

3 av 5 hundskall.

 

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack fidden för både bra men framförallt också ärlig feedback. Det uppskattas. 👍 Jag är på den nivån där jag står med engelskan som icke huvudspråk och pitchigheten. Jag har dock inte lärt mig hur man korrigerar den. Ska försöka lära mig det. Finns ju bra program. Vill dock inte att det ska låta onaturligt.
 

Min plan framöver är att gå tillbaka till att skriva låtar på svenska igen. Kommer bli både och. Tackar för 3/5. Int pjåkigt de int. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...