Jump to content
Annons

Guitars waltzing with the October sun- Instrumental gitarrmelodi


slejnard

Recommended Posts

Annons
  • slejnard ändrade titeln till Guitars waltzing with the October sun- Instrumental gitarrmelodi

Det låter bra, åt David Gilmour-hållet, men lite för mycket gitarrsolo och lite för lite melodi. Jag föreslår att du tar några melodidelar som du återupprepar så att det blir mer som en låt, och mindre som ett långt gitarrsolo. Runt 1:15 och 1:40 och 1:50 hörde jag några intressanta melodifragment som du skulle kunna repetera genom låten lite mer och stödja det övriga mer slumpvisa gitarrsolandet. Jag tror det blir en mer minnesvärd låt då.

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker den är lite trevande i början. Testa att starta låten vid 0:30 istället. Partiet mellan 0:48 och ca 1:00 är rätt svagt. Sedan tycker jag att man kan prova att repetera 0:30-partiet en oktav högre någonstans i låten, kanske närmare slutet. En helt instrumental låt kräver starka melodiska partier överallt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är riktigt bra Slejnard! Skönt sound som är riktigt behagligt att lyssna på! Det händer grejer i lagom takt så man hinner inte tröttna heller. Man vill höra mer! För mig  för det tankarna lite till Thomas Larsson ”Harmonic passion” ! Snyggt jobbat👏

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...