Jump to content
Annons

Hej här kommer Teknikern och jag är spelberoende,,,,,,,


Tekniker (oregistrerad)

Recommended Posts

Tekniker (oregistrerad)

Ja så hamnade man i träsket igen bland klaviaturer, spakar och pedaler efter 45 år i träda. Jag spelade orgel i unga år, en Wiscount som kom in i familjen efter mycket tjat, sen kom livet ivägen med jobb och annat men gamla kyrkoherden har tjatat att jag ska börja spela igen så nu har jag trakterat / misshandlat först en Roland G70 som jag köpte för ett år sen, sedan blev det kyrkornas orglar (jag har några att välja på) och strax kör jag igång min egenhändigt byggda digitala kyrkorgel med 3 klaviaturer och full pedalklaviatur som jag håller på att färdigställa. G70-n kommer att få vara kvar, en härlig musikmaskin med massa finesser.🙂

För övrigt är jag pensionerad reparatör-konstruktör inom dom flesta områden och har jobbat med lantbruksreparationer och 1000 andra grejer genom åren. Mitt valspråk genom åren har varit, och är fortfarande, "jag löser det" för det finns ingenting som är omöjligt bara man vill lösa det. 🙂

 

 

20220902_184544.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tekniker (oregistrerad)

Tack för det, det kommer en hel del frågor framöver, jag samlar grejer till en mindre studio och hittills har jag en analog 16-kanalers mixerbord och en 4-spårs rullbandspelare för jag kommer att börja köra old school så får vi se hur det slutar. Fiasko eller succé, tja gränsen är ju hårfin. 😁

Link to comment
Dela på andra sajter

Tekniker (oregistrerad)

Tackar tackar, jag kommer att försöka suga in all kunskap jag kan få och vem vet, jag kanske blir välkänd och rik på musikproduktion,,,,,eller ökänd och fattig. 😅

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...