Jump to content
Annons

Ny låt ”Adjö”


Recommended Posts

Annons

Asså jag vet inte riktigt vad jag ska säga, jag tycker verkligen om låten, älskar gitarren, är det du som spelar? Fin laidback feel, och din röst är så skön att lyssna på. Det enda om kanske kunde förbättrats men som absolut inte är dåligt är de lång "aaaa" "får det braaaa", kanske om du gjort något kul där med rösten. Men som sagt jag tycker verkligen om den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitsnyggt. Välavvägt arrangemang. Saknade lite punch i basen, både elbasen och bastrumman. Med tanke på hur överjävligt bra alla instrument låter kan jag även tycka att elbasen är lite väl enkel, kanske går att variera lite utan att den för den skull tar över.

Men det är småsaker, i det stora hela låter detta sjukt bra. Och med tanke på att låten redan ligger på spotify kanske du inte vill ha den typen av feedback, vad vet jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan sa Flizzaff:

Det låter sjysst. Saknar mer utvecklad sång. låten kan behöva något mer parti.

Hej!

Tack för feedback. Kan absolut fundera kring det när jag spelar in nästa låt. Låten kändes lite lång så jag ville inte stoppa in mer. Kunde i så fall bytt ut mellansolot mot något annat.

Bra att tänka på inför framtida inspelningar.

20 timmar sedan sa Alllbsta:

Asså jag vet inte riktigt vad jag ska säga, jag tycker verkligen om låten, älskar gitarren, är det du som spelar? Fin laidback feel, och din röst är så skön att lyssna på. Det enda om kanske kunde förbättrats men som absolut inte är dåligt är de lång "aaaa" "får det braaaa", kanske om du gjort något kul där med rösten. Men som sagt jag tycker verkligen om den.

Tack! Roligt att du gillar musiken. Det är jag som spelar allting. 

Bra tanke med de långa tonerna. Kanske skulle hittat på någon drill. Kommer nog inte ändra inspelningen nu. Har gjort det ibland och laddat upp igen. Men bra att fundera på inför nästa låt jag spelar in.

19 timmar sedan sa Fidden:

Skitsnyggt. Välavvägt arrangemang. Saknade lite punch i basen, både elbasen och bastrumman. Med tanke på hur överjävligt bra alla instrument låter kan jag även tycka att elbasen är lite väl enkel, kanske går att variera lite utan att den för den skull tar över.

Men det är småsaker, i det stora hela låter detta sjukt bra. Och med tanke på att låten redan ligger på spotify kanske du inte vill ha den typen av feedback, vad vet jag.

Tack! Jag har ibland gjort om en mix/lagt om något instrument och sedan laddat upp låten igen. 
Feedbacken tar jag alltid med till nästa låt. Håller med om att basen kunde gjorts mer intressant och jag har funderat på att be en kompis lägga bas på någon låt för att höja nivån.

6 timmar sedan sa slejnard:

Finfin röst! 👍

Tack! Roligt att höra!

 

Bästa hälsningar

Fredrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...