Jump to content
Annons

Skulle gärna vilja lite feedback på denna låt jag jobbar med.


Recommended Posts

Annons

Påminner mig om gammal house från typ 2007 på ett bra sätt! Kanske mer build-up och breakdowns för att skapa lugna och "kraftfulla" delar i låten, melodin kan bli lite tjatig efter ett tag. Bra mixat tycker jag (har dock ej min vanliga set up).  

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan sa Alllbsta:

Jag tycker verkligen om den, den sätter sig rakt in i den smaken av musik jag tycker om. Vad för synthesizer använder du samt vad använder för plugin för att fade in de nya instrument så kommer in på ett så fint sätt?

Tack, kul att du gillar den. Jag använder mig av nexus4, thorn, avanger mest till synth ljuden. Sen automatiserar jag volym och EQ filter för fade in, EQn använder jag den som finns i logic, vet inte va du använder för program men borde gå att göra lätt i dom flesta program. 

Redigerat av Chillsneider
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan sa Oricco:

Påminner mig om gammal house från typ 2007 på ett bra sätt! Kanske mer build-up och breakdowns för att skapa lugna och "kraftfulla" delar i låten, melodin kan bli lite tjatig efter ett tag. Bra mixat tycker jag (har dock ej min vanliga set up).  

Joo bättre dynamik och få den mindre tjatig, de spåret är jag inne på själv också. Sen mixen kanske håller, dock funderar ja på att lämna den på stemmaster till något proffs så lär den lyfta lite till. 

Redigerat av Chillsneider
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...