Jump to content
Annons

Slinga med beat, tacksam för feedback!


Recommended Posts

 

Hej alla! Skulle vara jätte tacksam om jag fick feedback och kritik på denna demo som jag har suttit med ett tag 🙂 

Skulle vilja ha feedback på 2 områden:


Mixen: Har knapp någon erfarenhet alls utav att mixa, men har försökt så gott jag har kunnat. Det största problemet jag har haft är att få till en stark och ordentlig clap. Tror detta har och göra med att låten inte har en klassisk 4 beat med kicken, så clapen har alltid försvunnit lite i mixen och inte fått det där trycket jag vill ha. Men just nu så känns det som att jag inte har tillräckligt med erfarenhet för att kunna veta vad som kan förbättras, så skulle vilja ha någon annans input här. 

Själva låten: Går den att lyssna på? Är den för tjatig? Låten består utav en liten gitarr slinga, följd utav ett "stick"(?), och dessa turar sedan om några gånger tills låten avslutas med en build up och ett drop. Har ju inte tänkt att detta ska vara en house låt, men ändå en låt som ska kunna passa in i någon form utav dans miljö, inte ett rave kanske, eller vad tycker ni?

För övrigt, i vilket fil format brukar ni ladda upp med? Tycker att mp3 filen drar ner på ljud kvaliten en del.

Tack på förhand 🙂 

 

 

Redigerat av RockaPå
Link to comment
Dela på andra sajter

  • RockaPå ändrade titeln till Slinga med beat, tacksam för feedback!
Annons

Vad jag begriper så är mixen ganska okey. I breaket där den akustiska gitarren hörs så vill jag höra den tydligare.

Jag tycker att låten behöver ett stick. Den förefaller lite tjatig.

Annars så låter det bra och låten är välspelad samt välgjord.

Har betygsatt ovan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...