Jump to content
Annons

Speed - melodi/struktur feedback


tbd2050 (oregistrerad)

Recommended Posts

tbd2050 (oregistrerad)

Hej. Sommarnöjet har varit att ta upp och damma av ljudskapandet.

Mixen & masteringen har jag inte lagt så mycket krut på än, men är intresserad av feedback på melodi, struktur eller sound.  🙂

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Riktigt nice tema och harmonier som kommer in senare i låten. Tycker dock den halvtonen ner i intro-riffet lika gärna kan gå en helton, så den är diatonisk. 1:10 in ca, riktigt nice harmonier där med det mallet-ljudet som kommer in. Tänker på typ en Roland MT-32 eller nåt. Mixen är helt trasig, men det går ju att ordna.

Link to comment
Dela på andra sajter

tbd2050 (oregistrerad)
1 timme sedan sa Flizzaff:

Svårt att säga. Jag tycker allt behöver kompletteras med sång. Det låter som ett komp som behöver sång. Det är kallt ljud men det har de andra också, så det beror nog på min dator som inte har något basljud.

Tackar för feedbacken, inte tänkt så långt än på att den skulle fungera med sång men det vore kul att experimentera med det 🙂

42 minuter sedan sa Paralytik:

Riktigt nice tema och harmonier som kommer in senare i låten. Tycker dock den halvtonen ner i intro-riffet lika gärna kan gå en helton, så den är diatonisk. 1:10 in ca, riktigt nice harmonier där med det mallet-ljudet som kommer in. Tänker på typ en Roland MT-32 eller nåt. Mixen är helt trasig, men det går ju att ordna.

Tack så mycket. Kul att höra av oberoende att det finns något i låten. Håller med om halvtonen där, ska fixas direkt! (Och får skämmas för mixen, då har jag nåt att pyssla vidare med 🙂 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...