Jump to content
Annons

Något som behöver förbättras?


Recommended Posts

Hej igen. Skulle vilja veta vad ni tycker om den här låten. Har muteat vocalsen då detta är en remix men fetrsom man inte får posta remixer tänkte jag att jag kan mutea vocalen. Osäker på om det är okej så är tydlig med det redan nu. Men skulle verkligen vilja ha feedback här. Inget är helt mixat än utan jag gör det när man är helt klar för att inte förstöra något. Ett tips jag tog av Martin Garrix. Tycker att jag fått till bra tryck genom hela låten och har försökt skapa djup i låten med mycket ambience och lite pads men förstår ju självklart att det kan bli bättre så snälla berätta vad ni tycker. Är själv väldigt nöjd just nu. Dock lite fundersam på om introt är för tråkigt eller för basic med bara simpla chords. Dessa byggs ju upp sen men ändå. Aja, hoppas ni gillar det. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det låter super bra början till slut, skulle dock sänka ljud på ambiencen lite (det som knastrar) eftersom det hörs tydligt i mina högtalare. Annars en mycket bra compad låt, härligt drop inget att klaga på. Undrar bara på vad du menar med att inte mixa något förens hela låten är klar? har du inte mixat alls eller bara lagt eq och lite reverb på sakerna?

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan sa Noa:

Det låter super bra början till slut, skulle dock sänka ljud på ambiencen lite (det som knastrar) eftersom det hörs tydligt i mina högtalare. Annars en mycket bra compad låt, härligt drop inget att klaga på. Undrar bara på vad du menar med att inte mixa något förens hela låten är klar? har du inte mixat alls eller bara lagt eq och lite reverb på sakerna?

Tack så jättemycket. Ska kolla på det. Nej det jag menar är att det mesta är liksom equat etc men det jag lärde mig av Martin Garrix är bland annat att inte lägga compressor och så föräns i slutet för han tycker det funkar bättre och det gör det för mig med. Samt även inte ha något på mastern föräns allt är klart.

  • Gilla 1
  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan sa Anatta:

Nej det jag menar är att det mesta är liksom equat etc men det jag lärde mig av Martin Garrix är bland annat att inte lägga compressor och så föräns i slutet för han tycker det funkar bättre och det gör det för mig med. Samt även inte ha något på mastern föräns allt är klart.

Kul att du provar lite nya grejer, den här låten låter mycket bättre än dina tidigare projekt. För mig tänker jag oftast i den här ordningen: 

  • Val av ljud (speciellt när det gäller samples)
  • Volym och evt panorering
  • EQ / dynamics

Effekter är för mig ofta en del av ljuddesignen, så det slänger jag på när det passar/om det behövs. Bygger nästan alla mina synthar, basar och annat från scratch, eller spelar in från hardware. Om jag spelar in något, och det är risk för att jag får oönskad feedback från en synth eller nåt, så brukar jag lägga en limiter på antingen mastern eller rätt på kanalen för att undvika att spränga monitorerna. En plug för att enkelt kunna byta mellan stereo och mono när som helst, för att testa fasproblem, är också bra att ha på mastern.

Det här är såklart inte skrivet i sten, men ofta en bra utgångspunkt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Anslagsdynamiken blir hackigt efter 0:43. Bara för att det ska gå snabbare ska inte känslan i tangenterna gå förlorad. Annars bra låt, går att dansa till. Den har en spännande inledning, men sen 'berättar' den inget ... den upprepar sitt korta statement, skifta lite perspektiv, typ sin musikaliska färgning, bara för att bli upprepad igen.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Likt många andra av dina låtar så är denna ganska lik befintliga låtar, men måste sägas att den är betydligt mer orginell än tidigare projekt. Tycker det låter som en remix/piano mix av Ocean Drive - Duke Dumont. Men rent mix och soundmässigt så är den 1000x bättre än tidigare låtar. Tycker mixen låter bra. Som någon påpekade innan så bör du nog sänka vinyl-ljudet du använder i bakgrunden i introt. Personligen gillar jag inte synthen som spelar precis i slutet, varken val av sound eller själva melodin, men det är mest personlig smak. Snyggt jobbat!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...