Jump to content
Annons

feedback på melodi


Recommended Posts

Tjena, skulle vilja ha lite tankar på melodin här. Jag tycker den är väldigt catchy och samt att den ändå är lite annorlunda. Den här tycker jag är väldigt snabb men ändå behåller det melodiska. Försökt göra så att soundsen också ska försöka anspela på det. Vad tycker ni och vad skulle kunna ändras. Det här droppet är mixat sen vill jag gärna ha feedback på vad jag kan göra bättre. tack på förhand:))

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Melodin och ackorden är en ca 4 sekunder lång loop. Ackordföljden är en av de allra vanligaste. Försök komma ur loop-träsket och bygg lite längre progressioner, både med melodin och ackorden. 

Förstår inte helt vad du menar med att det är snabbt, det låter helt vanligt i det tempot (16-delstakt på melodin i 128 BPM). 

Redigerat av Paralytik
Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry om jag lät överdrivet kritisk i min första post.
Förstår att det är meningen att det ska vara ett drop och en hook, men det låter ändå väldigt repetitivt. Några ändringar i melodin efter varannan bar eller nåt hade gjort det lite mer intressant. Bara en note här och där. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan sa Paralytik:

Sorry om jag lät överdrivet kritisk i min första post.
Förstår att det är meningen att det ska vara ett drop och en hook, men det låter ändå väldigt repetitivt. Några ändringar i melodin efter varannan bar eller nåt hade gjort det lite mer intressant. Bara en note här och där. 

 

 

Förstår verkligen vad du menar. De här chordsen samt melodi är väldigt gammal och gjorde detta typ i början av mitt musikskapande och gick tillbkaa till den för några dagar sen och då tyckte jag melodin lät bra så därför ville jag bara se vad ni tyckte.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan sa Paralytik:

Yes, förstår. Diggade den mer efter en stund faktiskt, även om det är helt utanför min typ av musik. 

Kul att du ändå gillar den. samtidigt vill jag att man ska gilla det direkt när man hör det. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade den inte varit så repetitiv så tror jag det funkat bättre. Lite svårt att säga nåt mer utan kontext (resten av låten). Kan tillägga att "utanför min typ av musik" betyder stil. Jag lyssnar aldrig på den typen av genre. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Blir lite svårt att veta hur den melodin skulle passa när man inte hör resten av låten. Ibland kan något som går lite väl fort på egen hand passa när det sätts i kontrast till resten av låten med. Är det stor kontrast mellan denna slinga och övrig musik så kan det ju göra så att resten av låten får lite mera tyngd, medans denna del får låten att lyfta med. 

Kanske skulle ett pads sound, som ljudmatta, kunna ge lite mera tyngd och "bromsa" känslan av melodin och det övriga kompet. Kan kanske vara värt att testa att mixa in en sådan lite lätt längst bak i mixen? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...