Jump to content
Annons

Ändringar av demoversion


Recommended Posts

Tjena. Nu har jag gjort mycket ändringar i den demo-version jag tidigare lade upp. Jag har mixat lite men inte alls mycket då jag lärt mig från Martin Garrix i hans video på yt att man ska lämna detta helt till slutet. Kanske är fel sätt men kör på det för funkar bra för mig. Men vad tycker ni nu. Gjort ändringar i melodin samt lite i arret. Berätta gärna vad ni tycker och verkligen också vad som kan bli bättre. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
4 minuter sedan sa Jackeflip:

När pianot kommer in andra gången borde det komma in mer svagt och sen att det höjs långsamt till vanlig volym för då blir det mer känsla i det men jag gillar hur du har gjort med plucken

Tack som fan! Vad tycker du om låten annars då??

Link to comment
Dela på andra sajter

Wow! Gillar verkligen pianot och hur du har det som en mjukare rundare ton nu. Filtret, eller vad det är, som är hårt och kommer insmygande var ett snyggt sätt att behålla ett mjukare pianoljud, men ändå få en råare house ton. Gillar även att du bygger upp så mycket förväntningar som du rycker undan redan i introt, riktigt musikaliskt intelligent knep med det tryck du skapar från 0.30 till 0,38 för att sedan gå till ett helt oväntat "Reggae Shuffle" för att sedan komma tillbaks med house stötarna på ett snyggt och otippat sätt det med. 

Tycker detta är ganska mycket mera tryck när det väl blir tryck, bara för att låten får andas lite mellan de mera ösiga partierna, jämfört med hur det lät tidigare. 



 

Redigerat av -k9-
Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan sa -k9-:

Wow! Gillar verkligen pianot och hur du har det som en mjukare rundare ton nu. Filtret, eller vad det är, som är hårt och kommer insmygande var ett snyggt sätt att behålla ett mjukare pianoljud, men ändå få en råare house ton. Gillar även att du bygger upp så mycket förväntningar som du rycker undan redan i introt, riktigt musikaliskt intelligent knep med det tryck du skapar från 0.30 till 0,38 för att sedan gå till ett helt oväntat "Reggae Shuffle" för att sedan komma tillbaks med house stötarna på ett snyggt och otippat sätt det med. 

Tycker detta är ganska mycket mera tryck när det väl blir tryck, bara för att låten får andas lite mellan de mera ösiga partierna, jämfört med hur det lät tidigare. 



 

Oj. Trodde aldeig att jag skulle få sån där typ av feedback. Blev helt chockad när jag läste allt, STORT tack. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...