Jump to content
Annons

Ny låt "Say Goodbye"


Recommended Posts

Hej,

Det var ett tag sedan jag postade, men här är i alla fall en låt som jag skrivit på ett tag.

Jag är själv hyfsat nöjd, för det är den här musikaliska inriktningen som jag själv gillar. Lite kombo av indie och pop med nostalgiska och romantiska texter :)

Vore jätte tacksam om ni ville ge feedback.

Mvh

/Stefan

 

Redigerat av stesson
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Snygg låt över lag. Men trummorna är för stökiga tycker jag. Många fills som trummorna gör tillför inte något annat än stök i både arrangemang och mix. Lite väl mycket reverb på instrumenten med och mixen verkar vara gjord för att man ska höra alla reverbs ordentligt. Kan ju vara snyggt på sitt sätt och ha med personlig smak att göra.

Tyvärr så låter mixen för mig för spretig och jag saknar mellanregister som skulle kunna få den att låta lite mera fyllig och tight. För att få mera närvaro i mixen så kan man tänka sig att bandet står på en scen och framträder. Lägg sedan trummor så att det låter som att de är i mitten, kanske lite stereo på pukor och cymbaler där det passar. Sedan basen ganska mycket i mitten. För att sedan lägga komp och melodiinstrumenten lite mera på varsin sida. Sedan sången så att den är tydlig och rider på resten av kompet. 

Men jag gillar låten faktiskt. Låter lite 80-tals retro i mina öron. Gillar verkligen sången, fast att jag inte ens brukar gilla denna typ av sång. Sköna små vibraton och glissandon. Gillar att sången även har ett utryck som förmedlar texten på ett snyggt sätt som inte blir för mycket "teater". 

Så trotts allt gnäll så uppskattar jag denna låt en hel del. Hoppas på en mix som även faller mig mera i smaken. Men håller du inte med mig så vänta tills du får mera feedback på mixen. Kan ju hända att jag är den ende som tycker som jag gör. 

Tack för musiken! Kommer nog lyssna många gånger till på detta alster. 

edit/ skulle nog göra mycket för mixen om elbasen och baskaggen var tightare med. 

Redigerat av -k9-
Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter som trummisen har vispar; inget fel. Kallt ljud men det kan vara min laptop som står för det. 

Kommentar snodd från en ovanstående skribent:

 "Jag saknar mellanregister som skulle kunna få den att låta lite mera fyllig och tight." 

Summa summarum en behaglig låt som är värd att jobba lite på. Bra gjort!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...