Jump to content
Annons

Någon som är bra på piano/synth?


vayzeria

Recommended Posts

Tjabba 

 

Har lite låtideér som jag börjat skissa på i Guitar Pro🎸 och är inte världsbäst på klaviatur.

Lyckades få till det någorlunda genom att transkribera från gitarr, som det egentligen var täckt, till piano(tab)och tweeka lite för att passa arret. Inte helt nöjd dock. Någon som skulle vilja göra ett försök att få det bättre ? 

Låten/låtarna är av Black metal anda, men kan nog absolut ändra tabulaturen och få det till notskrift istället för att göra det enklare.

Ganska kort slinga som är tänkt som ett intro. Leker med lite riff och slingor jag haft dom legat och skräpat i huvudet en längre tid utan att det kommit till nytta. Så nu får jag äntligen plats med mer sig i skallen 💪👌👍😋

 

Tack på förhand

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Den förste jag kommer att tänka på är @Anders F 

Är ute och gigar då och då i stan men är osäker på om han tar sessionsuppdrag (fortfarande)?

Skadar inte att höra av dig och det värsta som kan hända är att du får ett ”nej” eller hur?

Vänligen,

CHAE

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan sa CHAE:

Den förste jag kommer att tänka på är @Anders F 

Är ute och gigar då och då i stan men är osäker på om han tar sessionsuppdrag (fortfarande)?

Skadar inte att höra av dig och det värsta som kan hända är att du får ett ”nej” eller hur?

Vänligen,

CHAE

Men precis. Det jag har funkar men saknar det där lite mer "levande" känslan. Har sina glitches men har potential.

Tack för fingervisning @CHAE. Ska höra av mig så får vi se var jag jag hamnar. 👍

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...