Jump to content
Annons

Åker ut från Spinnup, now what?


ONSatan

Recommended Posts

Hello,

fick Mail från Spinnup som berättar att de byter affärsmodell och att jag inte passar in (långt mail men det var kontentan).

Så, vilket alternativ är ”bäst”?

 

Önskemål i prioritetsordning:

1. Ska kunna få med historik (dvs antal streams). SKA vara möjligt enligt mailet från Spinnup

2. Vill vara kvar på folks spellistor etc. SKA vara möjligt enligt mailet från Spinnup

2. Jag vill ha 100% av ersättningen

3. Bättre support än vad Spinnup har (i alla fall vad de hade för 4-5 år sen, vet ej hur de är idag)

4. Ska komma upp på i alla fall de största tjänsterna

5. Ska klara att fixa ”bakgrundsvideo ” som loopas i Spotify

6. Någorlunda kul statistik (stream per låt/tjänst/land etc)

7. Hyfsade årsavgifter (gäller i första hand 4 singlar men tot kanske 10 singlar)

8. Övrigt viktigt jag missat att lista…

 

Tackar på förhand!

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Grymt irriterande - men bra för plånboken - Spinnup är alldeles för dyrt jämfört med Distrokid som jag valt att satsa på! 
 

Fördelarna är som jag ser det att man kan ladda upp obegränsat med album, singlar, enstaka låtar för samma peng!

Själva uppladdningsproceduren går otroligt mycket smidigare och dom tillhandahåller rätt mycket roliga grejor för att marknadsföra dina släpp!

Sen får man ju hoppas att dom inte i framtiden väljer att lämna alla indieartister åt sitt öde! 

Jag har tre album som ska flyttas så snart som möjlig, grymt irriterande att behöva bränna tid på sånt!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Går i alla fall smidigt att flytta över materialet tycker jag!

Har fått över min låtskatt nu - bara att vänta tills man ser att det är uppe på Distrokid och sen gå in och plocka bort på Spinnup!

Spinnup var snabba på att betala ut pengar på abonemang efter 19 juli må jag säga!

Inget att gråta över eftersom dom ändå var för dyra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...