Jump to content
Annons
  • 0

Var kan jag få tag i Logic Pro X?


Minja

Fråga

Hej!

Jag har precis uppgraderat min gamla Macbook Pro fr 2012 fr Sierra till Catalina, som är taket för vad den klarar att uppgraderas till. Logic Express 9.0 har förstås slutat fungera nu och jag har precis pratat med Apple som säger att Logic Pro X inte finns att köpa längre. Nya versionen Logic Pro kräver senaste operativsystemet. Är det nån som vet om det finns något tilförlitligt sätt att ladda ner Lodic Pro X någonstans? Törs man förlita sig på Macworlds gratisversion?

Jättetacksam för tips! 😊🎶

/Minja

Link to comment
Dela på andra sajter

3 svar på denna fråga

Recommended Posts

  • 0
1 timme sedan sa Minja:

Hej!

Jag har precis uppgraderat min gamla Macbook Pro fr 2012 fr Sierra till Catalina, som är taket för vad den klarar att uppgraderas till. Logic Express 9.0 har förstås slutat fungera nu och jag har precis pratat med Apple som säger att Logic Pro X inte finns att köpa längre. Nya versionen Logic Pro kräver senaste operativsystemet. Är det nån som vet om det finns något tilförlitligt sätt att ladda ner Lodic Pro X någonstans? Törs man förlita sig på Macworlds gratisversion?

Jättetacksam för tips! 😊🎶

/Minja

Gjorde nåt liknande med min pensionerade iMac från 2011 för några månader sedan. Körde hela vägen till Catalina med hjälp av någon patcher tror jag, men det blev så sjukt mkt strul så jag fick börja om och stanna på high Sierra. Vill minnas att det gick att installera Logic pro x via app store då, men det kanske berodde på att jag redan ägde det?

Hade det varit min primära logicdator hade jag i det läget gett upp och satsat på en Mac mini istället, eftersom high Sierra inte uppdateras längre. Mycket möjligt att Catalina kan funka perfekt på din laptop, men jag skulle nog inte räkna med det.

Detta inlägg var nog inte till någon hjälp alls för dig, men men 😄

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 0

Tack alla! Testade en gratisversion av Abelton live igår, men insåg att det inte är rätt till det jag sysslar med. Behöver också kunna öppna upp mina gamla Logicprojekt. Insåg tillslut att jag behövde gå upp några snäpp i dataårgång. Det blev en Macbook Pro 2015 😊 Håller nu på att ladda ner senste operativsystemet för att sedan satsa på Logic Pro. Skall tydligen finnas en gratisversion. Håller tummarna för att man inte skall behöva ha Logic Pro X för att göra det? Har precis skaffat Apollo Twin ljudkort fr 2015, tänker att det blir en matchande årgång på grejorna nu. Skall bli spännande!

/Minja

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...