Jump to content
Annons

Någon som har synpunkter?


Recommended Posts

Annons

Melodin som kommer in efter 17 sekunder och loopar hela låten igenom är catchy, men det blir fort väldigt repetitivt. Någon mer variation i ackorden hade varit nice också, kanske bara några andra inversions eller nåt? Eller bara ett par andra ackord. Någon typ av lead-melodi hade nog passat bra. 

Rent ljudmässigt låter det inte så illa. 

 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Ljudmässigt låter det bra genom mina vanliga stereo-högtalare. MEN, låtar med meningslösa repetitioner finns så det räcker, så varför inte hitta en story och berätta den genom din music ...

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-05-15 at 16:00 sa Paralytik:

Melodin som kommer in efter 17 sekunder och loopar hela låten igenom är catchy, men det blir fort väldigt repetitivt. Någon mer variation i ackorden hade varit nice också, kanske bara några andra inversions eller nåt? Eller bara ett par andra ackord. Någon typ av lead-melodi hade nog passat bra. 

Rent ljudmässigt låter det inte så illa. 

 

Tack så mycket. Håller på o justerar allt nu efter att feedback jag fått! Ni har väldigt rätt i att låten måste bygga vidare eller i någon form utvecklas men har lite ideer jag tänkte försöka lägga på låten. lägger ut den här sen!!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-05-16 at 05:12 sa HomerJSimpsson:

Ljudmässigt låter det bra genom mina vanliga stereo-högtalare. MEN, låtar med meningslösa repetitioner finns så det räcker, så varför inte hitta en story och berätta den genom din music ...

Hade varit as fett att kunna skriva musik ihop med andra som kan sjunga. Har mycket ideer och texter jag skulle vilja få någon att sjunga men svårt att hitta någon. Har du några tips??

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-05-18 at 00:59 sa equality:

Låter bra. Hantverket behärskar du. Snygg melodi som upprepas väl många gånger. Hitta nåt som bryter av.

Tack vad glad jag blir. Förstår at låten är väldigt repetativ men ska försöka utveckla den!!

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan sa Sparklinglitter:

Jag gillar det här!
 

Jag håller med förgående talare. Det känns som du kommit en väldigt bra bit på hur en snygg melodi ”ska” låta men det är något som behövs brytas av med samt den känns som låten inte heller är riktigt klar. 

Keep that good work up !!

Tack som fan. As nice att du tycker jag gör snygga melodier. Blev själv rätt nöjd med denna:) ska kika på all feedback jag fått och försöka utveckla låten!!

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan sa Anatta:

Hade varit as fett att kunna skriva musik ihop med andra som kan sjunga. Har mycket ideer och texter jag skulle vilja få någon att sjunga men svårt att hitta någon. Har du några tips??

Mitt bästa tips gav du själv ... du borde ingå i ett team (förr hette det band) ... men din musik är du en solklar tillgång ... sätt upp en lapp i skolan, på ica, fråga runt, inte allt behöver vara på nätet ... få du ett nej, så är det bara tre bokstäver, lite vind och kanske ett grimas - fugg it, go on, do your thing !

I don't do music for money, that wouldn't work in hell !

I put down what others might wanna know or like, as you may shall.

Stuff I write, nobody's gonna wanna sing,

but when it goes pub, lotta gasps it'll bring 😉

Shool usually sucks, that's okay, stay cool,

Don't you drop, you ain't no fool.

Stay in and they'll teach you what they think you'll need to know.

Yes, some doubtfull shit, aint it so ?

But, have you asked them about what you really wanna know ?

That was my trick and sometimes it worked and they told me so.

Ask about stuff and life,  find the connection,

then write it down, put in som of your musical effection ...

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...