Jump to content
Annons

Recommended Posts

Namn: Daily drug

Genre: EDM/Housemusik

Längd: 5:33

 

Tjena! Har hållt på med musik ett tag nu men har haft tider då musikproduktionen försvinner vid sidan och lämnas åt hylan. Har en låt med vocals som jag tog ifrån hemsidan looperman.com och vill att andra folk ska höra och se vad som behöver förbättras. Uppskattar verkligen att få några feedbacks och var inte blyga att kritisera😏

Med hälsningar Crownhouse

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej!

Jag tycker mixen och val av ljud låter ganska bra. Melodi-idén tycker jag dock är svag och intetsägande. Några sura/ikke-diatoniska noter här och där, samt väldigt svårt att höra vilken tonart du egentligen gått för. Huvudriffet rullar på utan att nästan aldrig landa på "the One chord"/tonic, bortsett från en eller två övergångar mellan partierna i låten. 

Delen där acapellan kommer in är lite förvirrande, det låter som om acapellan hamnar ur synk på några ställen. Den följer inte med flowet i låten. 

Så, bra "producerat" rent ljudmässigt, men musikaliskt inte så starkt för stilen du går för, enligt mig. 

Här är en video som går in lite på hur man kan lägga upp harmoni och progression. 
 

 

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...