Jump to content
Annons
  • 0

Kan jag ladda hem Cubase från Steinbergs hemsida?


hertingen

Fråga

Jag har Cubase 6 som jag köpte på en musikaffär 2011. Så jag har programmet på dvd. Sedan när uppdateringen till Cubase 6.5 släpptes så köpte jag den med. Fast den fick jag ladda hem till datorn då jag köpte den. Nu skulle jag vilja kunna ladda ner Cubase 6 till datorn också. Så att jag har programmet på datorn och kan installera från det istället för att behöva använda dvd´n. Jag har loggat in på mitt konto på Steinberg och där kan jag ladda hem "Cubase 6.5". Problemet är bara att jag inte vet om det är "hela" programmet. Är det både Cubase 6 + uppgraderingen till Cubase 6.5? Eller är det endast uppdateringen till Cubase 6.5 jag kan ladda ner? (Dvs jag måste redan ha Cubase 6 installerat.) Jag blir lite misstänksam då .zip filen endast är på 5,5 GB. 

Jag gillar verkligen Cubase 6. Eller 6.5 som jag egentligen har nu. Och vill gärna kunna använda det så länge det är möjligt in i framtiden. Om jag kunde ladda hem det behövde jag inte bry mig om dvd längre. Då gör det inget om den går sönder eller krånglar i framtiden.

Tacksam för svar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 svar på denna fråga

Recommended Posts

  • 0

Tror inte att Cubase vaken har uppdateringar eller möjlighet att ladda ner Cubase 6 versioner länge.

Tror det bara går från version  9 till 11. Möjligtvis 8. Men då det är ganska versioner är jag tveksam. Ny versioner är bättre att ha då externa program inte ofta är kompatibla och ger mer krascher och driftstörningar. Men förstår vad du menar, visa versioner fastnar man för. Men man lär sig använda de nya av med. Versioner blir oftast bättre enligt mig. 😃😁

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 0
On 2022-05-02 at 21:37 sa hertingen:

Så jag har programmet på dvd.

Som @vayzeria säger så tror jag inte att du kan ladda ner installationen från Steinbergs sida längre, men om du kommer åt en dator med dvd-läsare någonstans så kan du ju kopiera installationen och föra över till din dator med usb eller liknande. Jag valde att spara skivan som iso-fil och som kan öppnas i både macOS och i Windows (version 8 eller senare). I mitt fall gjorde jag det i Windows med gratisprogrammet ImgBurn som fungerar utmärkt trots att det inte har uppdaterats på några år.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0
On 5/2/2022 at 9:37 PM, hertingen said:

Jag har loggat in på mitt konto på Steinberg och där kan jag ladda hem "Cubase 6.5". Problemet är bara att jag inte vet om det är "hela" programmet. Är det både Cubase 6 + uppgraderingen till Cubase 6.5? Eller är det endast uppdateringen till Cubase 6.5 jag kan ladda ner? (Dvs jag måste redan ha Cubase 6 installerat.) Jag blir lite misstänksam då .zip filen endast är på 5,5 GB.

Det är väl bara att ladda ner och testa?

5,5 GB är som sagt lite lite, men installationsprogrammet laddar kanske ner mer på egen hand.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...