Jump to content
Annons

Behöver lite feedback


Recommended Posts

Hallå igen, gjort några nya grejer men tänkte kolla vad ni tycker om detta. Jag har suttit nu på kvällen och gjort buildup/drop. Eller det är snarare typ en ide jag hade med lite aggressivare bas. Gillar melodin som fan men vet inte riktigt vilka sounds som skulle få melodin att typ blomma ut på riktigt. Letar efter något soundmässigt som aviciis bromance. Inte kopiera rakt av utan menar hur melodin kommer fram så bra med just de typer av sounds. Aja, hoppas ni vill lyssna iallafall. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tycker det låter väldigt bra! Kanske kan man lägga till lite övergångs-effekter typ "whoosh", cymbaler, "glitter" eller liknande? Ett annat förslag är att lägga på strings-melodier, kanske panorerade ganska brett. Men som sagt, annars låter det bra redan tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan sa stesson:

Tycker det låter väldigt bra! Kanske kan man lägga till lite övergångs-effekter typ "whoosh", cymbaler, "glitter" eller liknande? Ett annat förslag är att lägga på strings-melodier, kanske panorerade ganska brett. Men som sagt, annars låter det bra redan tycker jag.

Tack så mycket. Glädjer att höra att du gillar det. Ja det med effekter har du rätt i men när jag postade den hade jag inte hittat bra samples som jag tyckte passa in men ska kolla på det. Vad menar du med panorerade. Har några string-pads med men de kanske inte hörs så mycket?? Kanske måste boozta de. 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan sa mackee:

Försök att layera mer pianon och lägg på mer delay, då kommer du få ett mer mäktigt ljud. Testa oxå att göra en mer intesiv rytm. Bra jobbat!

okej jag ska kolla på det. hur menar du med mer intensiv rytm?

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan sa Anatta:

okej jag ska kolla på det. hur menar du med mer intensiv rytm?

lyssnade inte så noga haha, tänkte att eftersom du ville få den i stil som bromance så behövs de en mer intensiv rytm på pianoslingan. Men märkte nu att de bara e att höja bpm:en lite.

Men ja som sagt, layera fler pianon och eqa dom rätt så kommer du få till det!

Ps, gillar de du har gjort med basen! Kreativt 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-04-28 at 04:46 sa mackee:

lyssnade inte så noga haha, tänkte att eftersom du ville få den i stil som bromance så behövs de en mer intensiv rytm på pianoslingan. Men märkte nu att de bara e att höja bpm:en lite.

Men ja som sagt, layera fler pianon och eqa dom rätt så kommer du få till det!

Ps, gillar de du har gjort med basen! Kreativt 😄

tack som fan. Roligt att du verkar gilla det. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...