Jump to content
Annons

Min första låt med lyrics


Recommended Posts

Hej!

Mitt namn är Albert, är 19 år och har hållt på med musik i ungefär 6 månader, här kommer min första låt med lyrics, det är acapella som jag har gjort av en låt jag hittat på nätet med hjälp av AI så den är inte perfekt, men jag undrar helt enkelt vad ni tycker om låten, samt om ni har några tips på hur jag kan förbättra mig 🙂

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
On 2022-04-30 at 18:59 sa Alllbsta:

Hej! Om jag ska vara ärlig så förstår jag inte riktigt menar ni att jag ska öka kompressorn på sången eller sänka på instrument delen

 

Sänk volymen på kompet så att rösten kommer fram bättre, den är alldeles för svag!

Testa att referenslyssna mot någon annan inspelning så bör du höra skillnanden!

Redigerat av Henric Svensson
Link to comment
Dela på andra sajter

Inte från en Annan låt, har hittat såna ”royalty free acapellas” som man kunde lyssna på men för att folk inte ska kunna bara ladda ned den så har skaparna av acapellan lagt till några instrument i bakgrunden, så istället för att köpa acapellan, har inte så mycket pengar över att lägga på det nu, så har jag isolerat den från dessa instrument de har lagt till, så nej acapellan är inte isolerat från en officiell lincesierad låt, varför undrar du? 🙂 

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du inte har köpt acapellan så har du tekniskt sett inte lov att använda den i en officiell release. Själva köpet är en licens/rätt till att använda den. Att ladda upp den här utan att ha licens bryter också därför mot upphovsrättsreglerna på forumet. 

Vill du använda såna acapellas så rekommenderar jag att du sparar upp pengar och köper dem, annars kan du aldrig ge ut någon av dina låtar officiellt. Det optimala hade ju såklart varit om du hittar någon att samarbeta med som är bra på att sjunga istället, men det är ju inte alltid så lätt. 

 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...