Jump to content
Annons

är det här lyssningsbart


Gäst

Recommended Posts

Annons

Jag tyckte den var nice. Du har ju bra låtar. Som jag tror någon sa om någon annan låt du la upp, din sångröst/sångstil är ju dock rätt speciell och sticker ut lite. Behöver kanske inte vara fel, men jag kan faktiskt ändå undra ibland hur det skulle låta med en annan sångare/sångerska?

Link to comment
Dela på andra sajter

tack för kommentar! ja, håller med, rösten bär inte riktigt, dessvärre..frustrerande såklart, någon som har erfarenhet av att köpa in en sångare? har tyvärr inte pengar till det, men det hade varit kul..tillsvidare får jag fortsätta plåga med min gubbdarriga pipa..

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan sa pluff:

tack för kommentar! ja, håller med, rösten bär inte riktigt, dessvärre..frustrerande såklart, någon som har erfarenhet av att köpa in en sångare? har tyvärr inte pengar till det, men det hade varit kul..tillsvidare får jag fortsätta plåga med min gubbdarriga pipa..

Det är bara att träna, kolla in videos på youtube om sångteknik, andning och stöd! Var noga med att välja en tonart som passar!

Med vänlig hälsning, Henric

Link to comment
Dela på andra sajter

Men håll yår hårses i några sekunder här va.

För det första så tycker jag att du har ett spännande sätt att tänka och skapa musik på. 
Jag blev genast nyfiken och ville fortsätta lyssna. Gillar basgången, pianot osv.
Själv gillar jag att "leka musik". Jag blandar hejvilt och skiter i vilket. Gungar det och låter nice så gör det, punkt slut.

Sen ang din röst. Jag förstår vad som menas i den konstruktiva kritik du fått, MEN - det är verkligen inget som direkt stör. Jag fick direkt lite Bob Hund-vibbar (minus rullande "rrr"). Med nån plugin kan du finslipa saker om du vill och sen är du i hamn.

Du behöver absolut inte betala nån för att sjunga.
Som föregående talare skrev: Öva, öva, öva!! 
Du kan träna upp din sångröst, alla kan det.

Jag gör mycket egen musik och har bestämt mig för att sjunga mina låtar. Har aldrig i mitt liv gjort det, så det är  okänd mark. Men jag ska öva och börja hos sång-pedagog osv.

Avslutningsvis så vill jag säga att jag tror det är en farlig väg att gå om man börjar leta efter perfektion. 
Skit i det och ha kul. Låter det bra så diggar man det ändå. Finns hur många exempel som helst på artister som är långt ifrån "perfekta". 

Kör hårt!
MVH

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var kanske jag som åsyftades angående röstkommentaren i en annan låt. Men jag menade inte att den var dålig, bara speciell. Den passar stilen när man vant sig med den.

Gillar att du gör din egen grej och har din egen stil. Eftersom det inte följer någon mall så blir det intressant att lyssna på. Tror helt klart att det finns fler som skulle gilla det om de bara fick höra det och gav det en chans.


Tycker inte att du ska försöka "förbättra" rösten med tekniska medel, är bättre att du fortsätter sjunga och slipar på din teknik. Youtube versionen låter bättre. Som Ninjan är inne på så finns det gott om exempel på sångare och sångerskor som är populära trots att de inte sjunger felfritt.

Ha det gött!

Redigerat av -Johan-
Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med, det är nog inte någon auto-tune du ska använda, jag hade absolut inte någonting sånt i åtanke när jag kommenterade sången... Men jag tänkte väl mer som så, att din styrka ligger nog mest i låtskrivandet, dina bästa låtar är ju riktigt bra. Och sången är kanske inte dålig heller, men.. ja, den är speciell, och inte självklart lika bra som låtarna. Det låter nästan lite som att du sjunger i falsett hela tiden? Som andra skrivit, du behöver kanske inte prova att låta någon annan sjunga låtarna (som jag föreslog), du kan ju absolut experimentera med din egen sångstil också (om du vill alltså, du kanske vill sjunga på det sätt du gör och då är det ju inget "tvång" att ändra på något.. 🙂)

@-Johan- Det var faktiskt inte din tidigare kommentar jag tänkte på, det var någon annan också som skrev något och jämförde med Thomas Di Leva, vilket jag också kan tycka det ligger något i.

Link to comment
Dela på andra sajter

ja jag har börjat sjunga mer i falsett, prickar tonerna bättre då 🙂 det är väl nån vajsing med stämbanden..(..och öronen, micen, micsladden, datorprogrammen..allt, haha) Har börjat experimentera lite friare med rösten, ibland funkar den faktiskt ok. På senaste låten "putin the blame on others" skojar jag lite med rösten..(https://denlillaekorren.bandcamp.com/album/putin-the-blame-on-others-single

Men nu är jag lite överväldigad, har inte fått så mycket uppmärksamhet på år o dar 🙂

bättre att gå vidare o skriva nästa mästerverk..tack igen/u

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan sa Bream:

 

@-Johan- Det var faktiskt inte din tidigare kommentar jag tänkte på, det var någon annan också som skrev något och jämförde med Thomas Di Leva, vilket jag också kan tycka det ligger något i.

Ok ok. Tänkte ifall bara.

Pluff: Sen behöver ju inte det ena utesluta det andra. Får du kontakt med någon annan sångare eller sångerska så kan det vara intressant att se hur det blir om ni gör något ihop.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevlig låt.  Och som nån sa tidigare, du har en säregen röst, som behöver mer erfarenhet.

Jag sjunger själv på mina låter, och vet att min röst har sina begränsningar. Den styr tom vilken typ av låtar jag skapar, undermedvetet.
Men jag ser personligen ingen anledning att ta sånglektioner. Sånt är mer för professionella sångfåglar. Opera och musikaler och sånt tänker jag. Tror inte många pop och rockartister har tagit många sådana lektioner ärligt talat.
Risken är ju dock att du använder rösten på ”fel sätt” och kan förstöra den över tid utan åtminstone lite input från sångpedagog. Däremot basic kunskap om stöd och tonart och sådana mer grundläggande principer hjälper ganska långt.  Typ, sjung med magen, inte med halsen. Såvida du inte sjunger falsett 😁
Utöver det så tycker jag det är viktigare att du hittar ditt eget id och personlighet i sången.  Det kräver ganska mycket tid och sång att hitta det. Personligen är jag på hyfsad väg känner jag ibland, och ibland känns det som att jag är helt fel ute.  Men närmar mig ändå en plats där min röst inte låter helt för jävlig.  
Jag tycker du helt klart har bra potential med din röst. Bara fortsätta sjunga. Öva öva öva som nån sa. 👍

Redigerat av Nbient
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...