Jump to content
Annons
  • 0

Plötsligt inget ljud i mikrofon kopplad till datorn.


91:an

Fråga

5 svar på denna fråga

Recommended Posts

  • 0

578823468_Skarmavbild2022-03-05kl_14_24_25.png.3e69c6132ffbe251ef17cfaba9b03fe1.png

 

Synd att du tar bort din fråga och ersätta den med ett "Löst". Du kunde ha hjälpt någon annan med samma problem om du istället förklarat vad som var fel och hur du löste det... Blir matt när jag läser såna här trådar ärligt talat...

Redigerat av JakobP
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 0

Visst är det så men lösningen var nog inte till hjälp för någon annan. Det var så att plötsligt var det inget ljud i micen som var kopplad till externa ljudkortet via XLR-kontakt. Kollade inställningar i Cubase men där såg det rätt ut. Bytte till annan likadan mic men inget ljud där heller. Bytte ut sladden mellan mic och ljudkort, men inget ljud. Köpte nytt ljudkort, Steinberg UR22C men inget ljud. Gitarrer med telekontakt funkade så jag började om sökningen. Det visade sig vara fel på XLR-sladden. Jag som hade testat med annan sladd, kan jag möjligen ha förväxlat sladdarna vid bytet? Kan vara så pinsamt, så jag tyckte inte frågan med lösning var så informativ så jag tog bort den. Men men, nya ljudkortet var mycket bättre än det tidigare Steinbergkortet som var  sju år gammalt och hade så mycket fördröjning att det inte gick att spela elgitarr med medhörning. Så jag är nöjd ändå! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0

Även om man själv tycker att lösningen på sitt problem var pinsamt enkel, så kan det säkert hjälpa någon senare. Vi kanske skulle ha en tråd liknande denna på studio-forumet också, om inte annat för att få ett gott skratt...

Have you taken your Logic stupid pill today ?

Ett citat från skaparen av det forumet som exempel:

1225846237_Skarmavbild2022-03-05kl_15_21_43.thumb.png.b5b0e28c9e7d7117062daf02e4d2e0df.png

Redigerat av JakobP
  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...