Jump to content
Annons

Feedback på trummor och bas


Teflon

Recommended Posts

Annons
On 2022-02-17 at 18:09 sa vayzeria:

Lyssnar i mobilen. Hör inget allvarlig fel.  Bra grund.  Mer instrument ju längre in i låten man kommer kanske? Tempo ökning för driv. 

Låten känns väldigt 80-tal. Lite som Cindy Laupier.

Okey tack för alla svar! Försöker ta mig vidare i låten men vet inte vad jag ska addera 😞 riktigt svårt faktiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Små  :ohörbara" slingor i bakgrunden.  Som  ger låten ännu mer liv. Prova spela takten på olika sätt på knäna eller med händerna. Ta denna takt och spela med ett nytt instrument, olika instrument.  Hitta små hålrum att lägga fills m.m i.

Kanske kan funka. Många låtar har otroligt mkt gömda instrument och händelser som sker son inte alltid höra eller märks men gör en stor skillnad.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan sa vayzeria:

Små  :ohörbara" slingor i bakgrunden.  Som  ger låten ännu mer liv. Prova spela takten på olika sätt på knäna eller med händerna. Ta denna takt och spela med ett nytt instrument, olika instrument.  Hitta små hålrum att lägga fills m.m i.

Kanske kan funka. Många låtar har otroligt mkt gömda instrument och händelser som sker son inte alltid höra eller märks men gör en stor skillnad.

Tack så mycket! Sitter nu och pillar lite 🙂

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Kicken är lite för "pokey", jag skulle nog klippt den lite med en soft/hard clipper, tex JST clip

Då får man fram mer detaljer och ett djup i soundet, vilket saknas lite nu. 

Basen skulle behöva mer övertoner, saturation också, för att komma fram och tala mer i mixen. Testa lägga på någon amp simulator, lägg på en till on du redan har en på

Allt gott!

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan sa Casper Bjerkehagen:

Kicken är lite för "pokey", jag skulle nog klippt den lite med en soft/hard clipper, tex JST clip

Då får man fram mer detaljer och ett djup i soundet, vilket saknas lite nu. 

Basen skulle behöva mer övertoner, saturation också, för att komma fram och tala mer i mixen. Testa lägga på någon amp simulator, lägg på en till on du redan har en på

Allt gott!

Vad är clipper?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...