Jump to content
Annons

Feedback - Progressive House låt


Recommended Posts

Hej! Här är min nyaste låt. Länk till release: https://ditto.fm/take-u

Vad tycker du? Förslag på förbättring? Feedback uppskattas! : ))

 

Projektnamn: bonus

Officiell titel: Take U

Släppdatum: 4/2/2022

Redigerat av William Apelgren
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tycker inte den låter riktigt klar. Du skulle kunnat arbeta lite mer på den innan du släppte den.

Trummorna låter alldeles för tunna och torra. Kicken funkar inte alls för mig... Borde vara mer botten i den, och mindre av det höga klickiga. Jag tror du ska ta en paus från låten, sen tar du bort alla effekter från trummorna och mixar om dem. Eventuellt byter ut vissa av dem helt. Tamburinen är för hög och torr. Jag skulle ha bytt ut den mot något annat. Experimentera med lite mer reverb och delay på trummorna..

Sen mer automationer. Prova att automera LP filter på pianot i uppbyggnaden t ex så att det inte blir så statiskt.

Finns en del att jobba på. Men det hörs att du har talang och att du kommer bli bra om du fortsätter och lyssnar på hur andra gör och jämför. Själva grunden till låten fungerar och melodier och känsla finns där.

Men ha generellt sett inte för bråttom med att anse låten klar. Gör några andra låtar under tiden och gå tillbaka sen när du har fått lite tid borta från den. Är svårt när man hållt på med samma låt för länge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker du har hittat en rätt snygg "huvudmelodi" (den där c c e f g e). Funkar bra i början och funkar bra att upprepas ett rätt långt tag och sen inte minst vid typ 1.05 så låter det ju jätteskönt när den kommer. Sen bara tänker jag att även om den är bra så kanske vid 2.03 att det ändå är lite farligt nära gränsen att den upprepats så mycket att det börjar bli lite tjatigt. (En reflektion jag gjorde bara.) Kanske kunde något annat ha kommit där i stället, eller kanske kunde låten ha slutat typ där, vet inte jag bara funderar liksom. Men inte alls dåligt alltså!

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara lägga till också att om jag ändå fortsätter lyssna förbi stället vid 2.03 så tycker jag ändå att resten av låten funkar, så det är kanske bara just där vid 2.03 som det känns en aning jobbigt när c c e f g e-grejen kommer.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...