Jump to content
Annons

Feedback på svensk poprock


Fidden

Recommended Posts

Annons

Tycker verkligen om låten!

Lite svårt att höra vad du sjunger, tänker att vissa frekvenser på rösten är i konflikt med gitarrerna?

Kanske vore skönt om man fick lite längre andningspaus vid ”vara så ensam”? 

Du borde satsat på ett litet mer modernt arr (Maggio stil kanske) så hamnar du på svensktoppen 🙂

Stråkar tycker jag vore fint 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar låten. Det är skönt driv och refrängen har tydlig rytmisk hook. 

Vad det gäller mixen kan du ha lite större skillnad mellan vers och refräng. T.ex ligger det nån flanger/phaser genom hela låten som skulle funka bättre om den inte låg på hela tiden. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för lyssning och kommentarer! 

Jobbar vidare lite med mixen och har era synpunkter i åtanke. Några tips på hur man kan få gitarrerna att konkurrera mindre med sången? Har nu provat att dra på en lätt kompressor som sidechainar mot sångspåret, så att gitarrerna duckar lite, men vet inte om det är det bästa sättet. Hör knappt någon skillnad själv.

 

 

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Snygg och catchy låt! 😊 Gällande gitarren så håller jag med om att den sticker ut lite mycket (vänstergitarren alltså) men jag är inte så säker på att det är frekvenserna som krockar. Hade jag varit du hade jag provat att dra in den lite mot mitten istället så den inte blir så ensam ute till vänster (vilket jag tänker gör att den stjäl fokus) Kanske hade jag också provat att spelat den en oktav lägre i versen och höjt till nuvarande oktav i refrängen så lyfter refrängen ännu mer. Men sånt får man ju prova för det kanske hade blivit skitdåligt 😅

Men bra låt som låter listvänlig! 😊

/M

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...