Jump to content
Annons

Recommended Posts

Hej!

Efter ungefär en två månader av jobb med låtar utan lyrics har jag bestämt mig att remix en låt. Låten jag remixade heter "brände hela lönen", all instrumental del är 100% original gjort av mig, vocalsen har jag mixat och lagt effekter på också. Ville få lite feedback för att höra vad andra tycker om mina låtar, samt undrar jag om ni kanske har några tips på hur man kan göra sig hörd? Just nu använder mig jag mig av olika hemsidor där man repostar andras låtar för att de ska reposta din "repost for repost", men det är inte effektivt, undrar om ni artister med mer kött benen har några tips.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tycker nog att ljudbilden är för rörig och även melodin. Men inte illa med tanke på hur länge du hållt på 🙂 

Ett tips är att använda labelradar för att få ut din musik, där kan man även ställa upp i remixtävlingar osv. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

jag gillar sången, melodin o 'ropen' i den, kanske saknar en variation o nåt slags byggande av crescendo i låten, t ex pratet i mitten skulle kunna funka som kontrast om den biten var längre o hölls låg o laid back, sen  kanske rensa bort/ta ner vass eq. på instrumenten som krockar med rösten så den lyfts fram ner, tycker som sagt refrängen i grunden är bra,

men vad vet väl jag, bara spånar lite

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...