Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2022 (alias Längstah)


Dark Of Light

Recommended Posts

Annons
2 timmar sedan sa slejnard:

Däremot fick Lars diarré. 

Lars Diarré.

Avlägsen släkting till Salomon August Diarré. Ni vet han som åkte på expedition till nordpolen i en pruttkudde, men fastnade på brunön och blev uppäten av fisbjörnar.

Moget va!?

  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
51 minuter sedan sa slejnard:

Jovars. Bra, har precis tagit vaccin dos 3. Börjar sakta mutera till en Alien och 5G chippet accelererar! 

Grymt!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan sa slejnard:

Jovars. Bra, har precis tagit vaccin dos 3. Börjar sakta mutera till en Alien och 5G chippet accelererar! 

Funderar själv på att höra om de kan stoppa i lite amibots i min spruta med. Tänkte att det kan vara bra att ha, som gamer. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Min hårtrimmer slutade funka medans jag använde den. Kom halvvägs på skallen innan den dog, ganska onödigt att den dog just då. Så det fick bli till att ta till rakhyveln istället.

Ser inte klokt ut, men blir ju lätt tvättat såhär. Bara att dra en våtservett över huvudet så är det klart. 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan sa slejnard:

Det lät gott och mastigt. Inte ätit än. Blir nog å rosta en macka eller två. KPD undras? 

Jo det är ju en rimligare frulle det.

Men jag har varit vaken sedan klockan 04:00 idag och läst på om vaccinkrav inom vården/omsorgen då en bekant till mig ville veta vad jag tycker om saken. Sa att jag skulle läsa på och återkomma om ett par timmar, men blev just klar. Måna intressanta argument för och emot vaccinkrav. När jag bara läste folk som argumenterade emot vaccinkrav så höll jag till slut med dem helt och hållet. När jag sedan läste dem som för för ett vaccinkrav så höll jag med dem istället. Så jag fick börja om och läsa vartannat för och emot för att inte få någon typ av ensidig överinput. 

Redigerat av -k9-
Link to comment
Dela på andra sajter

Landade i detta amatörutlåtande om någon undrar. 

"Dessutom så borde man kanske vända lite på argumentet för att ta hänsyn till dem som är i "beroendeställning" när det kommer till vården och omsorgen. Många av dem som hemtjänsten besöker har ju varken valt att bli för sjuka och svaga för att kunna klara sig själva. De kan heller inte påverka vilken personal de får hem till sig. Är de oroliga för COVID så kan det ju vara mycket skrämmande att inte kunna lita på att personalen gör allt för att inte sprida smittan. Ett vaccin är i detta läge en av flera åtgärder man kan ta till för att minska spridningen.

Visst finns det en god logik i att all vård/omsorgs personal som inte vill ta vaccinet bör slippa ta det. Men är det inte logiskt att alla vårdtagare som bara vill ha vaccinerad personal hos dem, faktiskt får det? Vill man inte ta vaccinet så är det en frivillighet som man som individ har rätt till, medans man som vårdtagare inte kan välja vilken personal som kommer till en. Kan ju själv tycka att ur ett samhällsperspektiv så har vården/omsorgen ett ansvar att se till att så lite smittspridning som möjligt sker hos vårdtagare. Då kan ju ett vaccinkrav ses som en liten del av förebyggandet. Detta för att skydda en riskgrupp som dessutom står i direkt beroendeställning till vårdens/omsorgens personal.

Och vad skulle hända om det visar sig att t ex en ovaccinerad individ inom hemtjänsten sprider smittan till en eller flera brukare och det leder till svår sjukdom eller död? Vem bär då ansvaret i det läget? Individen som inte ville vaccinera sig? Den som anställt smittspridaren? Får den smittade brukaren skylla sig själv? Kommer nog bli flera knepiga juridiska fall i sviterna av COVID där personal/arbetsgivare ställs emot väggen av anhöriga eller drabbade om det framkommer att smittspridningen skett av någon som inte ville vaccinera sig.

Min personliga ställning är ju att man kan välja att jobba inom vården/omsorgen, medans vård/omsorgs tagarna är nödda till att göra det.

Alternativt att vårdtagare själva kan gå med på att ta emot ovaccinerad personal, men det blir ju lite administration det med. Men det kanske går att lösa med någon form av samordnare?"

Frågor på det? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnade och kommenterade på din låt nu, Slej. Var osäker på om jag skulle palla det med mina öronproblem, men de blev "läkta" av att höra din låt. Visste inte att du var en sådan Öron-Jesus, tihi! 🤩

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...