Jump to content
Annons

Låtskrivare söker artist, jag själv söker hjälp med mixning och mastering med min egen rapp


RealnameHSS (oregistrerad)

Recommended Posts

RealnameHSS (oregistrerad)

Hej!  Jag är helt ny här men har skrivit texter sen jag var ett litet barn och gick på skrivarkurser osv. För några år sen började jag skriva poesi och för ett år sen insåg jag har lätt poesi kan bli en rapp-text/alternative/emo. Har sedan 1år tillbaka nu bara skrivit rapp/trap/alternative och har en emo-rapp låt också. Håller just nu på att spela in min senaste skrivna låt men är så nervös över mixningen och att använda autotune på rätt sätt, jag har antares autotune. Så om någon vänlig själ vill guida mig i processen eller rent av vill mixa och mastra åt mig? 

Jag söker även producenter som skulle vilja jobba med mig. Alla älskar mina texter och rappen är sådär men blir bättre och bättre och med rätt mixning och autotune samt mastering tror jag mina texter kommer vara riktigt bra låtar. Jag har en idé om hur det ska låta, men får inte mixningen rätt alls. 

låten här under är bara mina vocals och ett beat. 

Sen vill jag ta upp att jag är en duktig låtskrivare och finns det någon artist som sitter med skrivkramp eller rentutav inte är bra på att skriva texter så ta kontakt med mig så, kan jag skriva åt dig eller att vi gör det tillsammans. Här nedan kommer ett litet smakprov:

Så i fly so high, high 

Med leanet it took me to the sky, sky 

Jag kallade dig älskling, but I can't lie

I was codeine dreaming såg henne i ditt ansikte and in your eyes. 

Det får mig vilja die, baby I cant lie 

 

Drack en liter lila och jag sväär 

Jag va i en sagovärld, värld 

fanns inga känslor för dig, 

Jag var fortfarande käär 

I hondära som dumpa mig

för jag ställde till besvär

Men hela tiden du viste jag var bipolär

Men du sa alltid  "älskling du och jag mot världen, så löser vi det här" 

Letar även efter en tjejröst för att sjunga refrängen till en hiphop-låt jag håller på att skriva nu. Du har fria tyglar att skriva refrängen hur du vill. Beatet ska vara en gittarslinga har jag tänkt mig. Är du intresserad så ta kontakt med mig. Texten handlar om hur jag ber förlåt till min faster, om droger och min före detta kriminella livsstil och hur den sliter och drar i en. För dig som är intresserad kan ju höra av sig privat till mig så skickar jag texten där samt beat. 

 

tror jag fått med allt MVH H$$

Redigerat av RealnameHSS
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...