Jump to content
Annons

White feather - Erik dP (Liveinspelning)


Erik dP

Recommended Posts

Annons

Jag har den 'rockigare' versionen på min spellista och blir lika avis som jag gillar den när den dyker upp 😉

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Den ”rockigare” versionen har jag för mig jag gjorde nästan helt och hållet med Garage Band på en IPad. I alla fall bakgrunderna. Det är rätt bra instrument i appen. Man matar in ackorden och ut kommer rockiga gitarrer, bas och snygga synthmattor. Jag tror att det enda jag faktiskt spelade själv var pianoriffet via ett MIDI-keyboard. Kul app.

 

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
2 timmar sedan sa Flizzaff:

Okej, det låter bra. Pianoklinket kanske ska komma ibland (pianomelodin). Det blir lite tjatigt med det genomgående pianoklinket. Det kanske går att mixa lågt på de rätta ställena.

Jag antar att en producent gjort andra val än jag gjort. Jag ser mig själv som textdriven låtskrivare snarare än producent. Jag har noll hörsel i ena örat och är inget under på instrument. Elgitarrerna du hör på den rockigare versionen är de inbyggda samplade instrumenten i GarageBand, appen som jag har i min IPad. Men det var ett tag sedan jag gjorde denna, och hoppas att mina senare produktioner låter bättre. Du vet: learning by failing.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...