Jump to content
Annons
  • 0

Söker datortips för Logic Pro


Frökennot

Fråga

Hej! (Hoppas detta är rätt forum, annars tipsa mig gärna om annat)

Hur som, jag är nybörjare inom musikskapande. Vill skapa i logic som jag gått en kurs i. Söker datortips så här inför Black Friday. 
 

* jag vill kunna ha en dator som håller för Logic Pro. Kan va begagnad men behöver kunna fixa allt prestandamässigt. Jag är MKT grön inom datorer och är tacksam för tips vilken slags som kan passa. Jag har inte råd med över 9000kr. 
 

tack på förhand 🎵

Link to comment
Dela på andra sajter

6 svar på denna fråga

Recommended Posts

Annons
  • 0

Som Yellow Studio nämnde här ovanför: Mac Mini M1. Har själv två Mac Mini - en i7:a och en M1:a - och det är samma processorer som sitter i de dyrare Macbook Pro-modellerna eller de gamla IMacarna till en tredjedel av priset, bara att koppla vilken skärm som helst och vips: en bra musikdator. 

Kolla bara så att mjukvarorna du ska använda funkar bra med M1-processorn, och leta efter en med 16 GB RAM. M1:an har dock ett hjälpprogram, Rosetta 2, som läser gamla Intel-kodade programvaror.

Redigerat av Peter Roos
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0
pme (oregistrerad)
12 minutes ago, Peter Roos said:

Som Yellow Studio nämnde här ovanför: Mac Mini M1. Har själv två Mac Mini - en i7:a och en M1:a - och det är samma processorer som sitter i de dyrare Mac Pro-modellerna eller IMac till en tredjedel av priset, bara att koppla vilken skärm som helst och vips: en bra musikdator. 

Kolla bara så att mjukvarorna du ska använda funkar bra med M1-processorn, och leta efter en med 16 GB RAM. M1:an har dock ett hjälpprogram, Rosetta 2, som läser gamla Intel-kodade programvaror.

Nja. Någon Mac Pro med Arm finns inte ännu, jag antar att du menar Macbook Pro. Och det stämmer inte heller där längre. Apple har nyligen uppgraderat processorn i dessa med två cores till och de finns även med upp till 64 GB. De ska väl kommer en uppgradering till Minin också men den finns inte ännu.

Men det är fortfarande en fantastisk processor och en M1 mac mini är fortfarande det bästa valet för logic i en studio.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0
3 timmar sedan sa pme:

Nja. Någon Mac Pro med Arm finns inte ännu, jag antar att du menar Macbook Pro. Och det stämmer inte heller där längre. Apple har nyligen uppgraderat processorn i dessa med två cores till och de finns även med upp till 64 GB. De ska väl kommer en uppgradering till Minin också men den finns inte ännu.

Men det är fortfarande en fantastisk processor och en M1 mac mini är fortfarande det bästa valet för logic i en studio.

 

Ja, precis - Macbook Pro. Tack för input! Ja, det händer mycket inom datorvärlden - sist jag kollade så var det samma processorer, men det ändras ju snabbt. I vilket fall är en Mac Mini väldigt prisvärd och jag hoppas att man kan sätta i mer än 16 GB RAM i de nya Mac Minisarna.

Redigerat av Peter Roos
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0
On 11/16/2021 at 7:00 PM, Frökennot said:

Hej! (Hoppas detta är rätt forum, annars tipsa mig gärna om annat)

Hur som, jag är nybörjare inom musikskapande. Vill skapa i logic som jag gått en kurs i. Söker datortips så här inför Black Friday. 
 

* jag vill kunna ha en dator som håller för Logic Pro. Kan va begagnad men behöver kunna fixa allt prestandamässigt. Jag är MKT grön inom datorer och är tacksam för tips vilken slags som kan passa. Jag har inte råd med över 9000kr. 
 

tack på förhand 🎵

Hej! Om du är intresserad av en begagnad Mac Mini så kan du ta kontakt med mig via PM 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...