Jump to content
Annons
  • 0

Söker datortips för Logic Pro


Frökennot

Fråga

Hej! (Hoppas detta är rätt forum, annars tipsa mig gärna om annat)

Hur som, jag är nybörjare inom musikskapande. Vill skapa i logic som jag gått en kurs i. Söker datortips så här inför Black Friday. 
 

* jag vill kunna ha en dator som håller för Logic Pro. Kan va begagnad men behöver kunna fixa allt prestandamässigt. Jag är MKT grön inom datorer och är tacksam för tips vilken slags som kan passa. Jag har inte råd med över 9000kr. 
 

tack på förhand 🎵

Link to comment
Dela på andra sajter

6 svar på denna fråga

Recommended Posts

Annons
  • 0

Som Yellow Studio nämnde här ovanför: Mac Mini M1. Har själv två Mac Mini - en i7:a och en M1:a - och det är samma processorer som sitter i de dyrare Macbook Pro-modellerna eller de gamla IMacarna till en tredjedel av priset, bara att koppla vilken skärm som helst och vips: en bra musikdator. 

Kolla bara så att mjukvarorna du ska använda funkar bra med M1-processorn, och leta efter en med 16 GB RAM. M1:an har dock ett hjälpprogram, Rosetta 2, som läser gamla Intel-kodade programvaror.

Redigerat av Peter Roos
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0
pme (oregistrerad)
12 minutes ago, Peter Roos said:

Som Yellow Studio nämnde här ovanför: Mac Mini M1. Har själv två Mac Mini - en i7:a och en M1:a - och det är samma processorer som sitter i de dyrare Mac Pro-modellerna eller IMac till en tredjedel av priset, bara att koppla vilken skärm som helst och vips: en bra musikdator. 

Kolla bara så att mjukvarorna du ska använda funkar bra med M1-processorn, och leta efter en med 16 GB RAM. M1:an har dock ett hjälpprogram, Rosetta 2, som läser gamla Intel-kodade programvaror.