Jump to content
Annons

Söker praktikplats!


Rasmus Lexén

Recommended Posts

Tjena alla!

Rasmus Lexén heter jag, 21 år gammal och pluggar nu sista året på musikproduktionsprogrammet på Linnéuniversitetet i Växjö. Till våren har vi praktik och vänder mig därför till er här på forumet i hopp om att få en fot in och prova på hur det är att jobba inom branschen. Planen är att röra mig ner mot Malmö och därför är det där jag skulle behöva praktik (Malmö/Lund-trakterna). Musikstudio, radio eller annat inom branschen är allt lika intressant!

Om ni vill höra lite snabbt om vem jag är så har jag producerat musik sedan 12 års ålder, gått på både piano- och gitarrlektioner under flera år. Olika intressen på sidan om har varit att dra i en Youtube-kanal, redigera videos och bilder, och DJ:a. Jag läste också ett musikproduktionsprogram på gymnasiet, LBS i Lund, och studerade sedan direkt vidare inom samma ämne nu på universitetet. Att skapa musik till mig själv som artist, med andra eller till andra i form av musik till spel, reklam, vinjetter och olika typer av jinglar brinner jag för. Också att jobba som ljudtekniker i studio, live eller i ett senare skede är lika intressant!

Förutom att jag snart är utbildad ljudtekniker och har studerat musik i större delen av mitt liv har jag också lite andra arbetserfarenheter. Jag har jobbat som servitör, kriminalvårdare och har ett aktivt extraknäck som personlig assistent.  

Om ni själva kan ta emot en praktikant eller vet någon som kan göra det, släng gärna ut en mail så kontaktar jag er!

Mvh

Rasmus Lexén

Redigerat av Rasmus Lexén
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons
Oskar Åkesson (oregistrerad)

Har du testat att kontakta lokala skivbolag? Under praktiken måste du förstå att du inte kommer att kunna tjäna mycket pengar på en gång, och därför råder jag dig att leta efter något slags deltidsjobb för att kunna försörja dig vid denna tidpunkt. Jag råder dig även att vända dig till hemsidan https://promocodius.com/se/ där du hittar information om kuponger och rabatter på olika varor i nätbutiker i Sverige. Detta hjälper dig att spara dina personliga pengar och köpa varor mycket billigare. 

Redigerat av Oskar Åkesson
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...