Jump to content
Annons

Ny version av äldre låt dark of Light NU KLAR


slejnard

Recommended Posts

edit, nu färdig låt

Hej! Har gjort en helt ny version av en av mina gamla låtar. Hur låter det? För mycket bas? Hur är arret? Kom gärna med förslag på ändringar innan jag tar det vidare... 🙂

 

Enkel video:
 
 
 

 

Redigerat av slejnard
La till video
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej på dej! :-)

Lyssnat med kritik-öronen och jag hade jobbat på att få sången att bli tydligare, bitvis svårt att urskilja vad som sjungs tycker jag. Testa med eq och volymautomation.

Reagerar inte för något annat...

Henric

 

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Henric om att sången måste bli tydligare, men mest i de partier där du har så många körer. Kanske skulle du sänka sång reverbet en liten aning över hela låten, eller bara vid första refrängen så att orden hinner sätta sig. Blir lite väl blött och kan vara en del av boven till att texten blir svår att höra helt. 

Gillar som vanligt retrovibbarna. Snyggt gitarrsolo med coola bends och slides. 

Basen känns lite luddig och boomig, men det passar låten jätte bra. Bidrar ju med både tyngd och driv såhär. 

Snygga trummor med. Gillar fillet där han typ vänder figuren mitt i och hamnar i baktakt på ett otippat men intressant sätt. Får en att haja till där. 

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • slejnard ändrade titeln till Ny version av äldre låt dark of Light NU KLAR
  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...